تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴
234 بازدید
کد خبر : 7897

با حضور صاحب نظران در محیط زیست گیلان؛

بررسی تهدیدات و مشکلات تالاب جوکندان تالش

بررسی تهدیدات و مشکلات تالاب جوکندان تالش
نشست بررسی تهدیدات و مشکلات تالاب جوکندان تالش با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد .

به گزارش آژیم، با توجه به تهدیدات و مشکلات پیش‌روی تالاب جوکندان تالش، همچون کاهش سطح تراز آب تالاب متاثر از کاهش سطح تراز آب دریای خزر، تخلیه آب تالاب به دریا از طریق چند خروجی و وجود مستثنیات افراد در داخل و حاشیه تالاب، صبح روز چهارشنبه 9 آذرماه 1401 نشستی با حضور معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی ، صاحب‌نظران ،روسای ستادی و شهرستانی و نیز کارشناسان حوزه‌های مختلف اداره کل حفاظت محیط زیست و شهرستان تالش با هدف پیگیری و رفع مشکلات و تهدیدات این تالاب در سالن امام رضا (ع) اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان برگزار شد.

در این نشست دوساعته ، علاوه بر بررسی مشکلات و تهدیدات تالاب جوکندان، فعالیت‌ها و اقداماتی که در سال‌های اخیر با هدف حفاظت، احیاء و گردشگری در منطقه انجام شده است نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در پایان این نشست، مقرر شد  به منظور رفع مشکلات تالاب جوکندان، موضوعات مختلف از سوی هر یک از بخش‌های اداره کل پیگیری و نتیجه اقدامات به اداره حفاظت و احیای تالاب‌ها جهت پیگیری‌ ، ارائه شود. این گزارش می‌افزاید، مطالعات حد بستر تالاب جوکندان که از جمله الزامات اولیه مدیریت این تالاب می‌باشد، توسط متولی و اقدام‌های اولیه جهت تعیین میزان نیاز آبی محیط‌زیستی این تالاب در حال انجام است.

تالاب جوکندان با مساحت کمتر از 238 هکتار از جمله تالاب‌های کم‌عمق دریایی – ساحلی استان است که در مجاورت دریای خزر در حوزه شهرستان تالش قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.