تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
170 بازدید
کد خبر : 10759

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از نمایشگاه دائمی خانه صنایع‌دستی شهر رشت بازدید کردند

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از نمایشگاه دائمی خانه صنایع‌دستی شهر رشت بازدید کردند
ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی در بازدید از نمایشگاه دائمی خانه صنایع‌دستی شهر رشت: حمایت دولت در توانمندسازی هنرمندان صنایع‌دستی موثر است.

به گزارش آژیم، ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی، با حضور در نمایشگاه خانه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهر رشت از بخش‌های مختلف این نمایشگاه دائمی بازدید کردند و با توضیحات هنرمندان و مسئولان مربوطه در جریان روند ساخت و فعالیت بخش‌های مختلف حوزه صنایع‌دستی قرار گرفتند.

خانم ایتی سینگ، یکی از ارزیابان شورای جهانی ضمن بازدید از خانه صنایع‌دستی شهر رشت گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی تاثیر زیادی در نشان دادن هنر ایرانی دارد.

ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی با اشاره نقش زنان در رونق صنایع‌دستی اظهار کرد: نقش زنان در توسعه و رونق رشته‌های صنایع‌دستی قابل توجه و ستودنی است. البته می‌توان همواره بازتاب سلیقه و ظرافت روحی زنان ایرانی را به عنوان طراحان و تولیدکنندگان محصولات صنایع‌دستی، در محصولات متنوع تولید شده مشاهده کرد.

ارزیاب شورای جهانی صنایع‌دستی (W.C.C)  با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدات صنایع‌دستی گفت: ایران یکی از کشورهای اصلی تولید کننده محصولات صنایع‌دستی در جهان محسوب می‌شود و مشاهدات ما در بازدیدهای اخیر حاکی از این است که زنان در این فعالیت‌ها مشارکت چشمگیری دارند.

در نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، آثار هنرمندان بخش صنایع‌دستی در زمینه‌های البسه محلی، سفال سنتی، خراطی، معرق، منبت و رشتیدوزی و تولیدات چرمی دست‌دوز به نمایش گذاشته شده‌است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.