تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
31 بازدید
کد خبر : 20372

ماست چه مدت می تواند بیرون از یخچال بماند؟

ماست چه مدت می تواند بیرون از یخچال بماند؟
ماست یکی از مواد غذایی پر طرفدار برای مصرف در کنار وعده های غذایی است.اما این ماده غذایی مغذی شرایط نگهداری خاص خودش را دارد که در این مطلب توضیحات لازم ارائه شده است.

به گزارش آژیم، بعد از اینکه از فروشگاه ماست را به خانه آوردید، آن را در یخچال نگهداری کنید و اگر دمای ماست 90 درجه فارنهایت یا بالاتر است، بیش از دو ساعت یا یک ساعت در دمای اتاق نگذارید. اگر مدت طولانی تری در یخچال بماند، باکتری ها می توانند شروع به رشد کنند.

در اینجا اطلاعات و نکات اضافی برای تازه نگه داشتن ماست آورده شده است: ماست را باید در دمای زیر 40 درجه فارنهایت در یخچال نگهداری کرد. در صورت نگهداری مناسب، ماندگاری ماست 7 تا 14 روز است. نگهداری بیشتر از آن باعث می شود کپک ها، مخمرها و باکتری های کند رشد، رشد کرده و ماست شما را خراب کنند. اگر دو ساعت یا کمتر بیرون از یخچال بماند، ماست را می‌توان با خیال راحت دوباره در یخچال گذاشت تا بعداً مصرف شود. با این حال، این باعث کوتاه شدن عمر مفید آن می شود. اگر قصد دارید فقط بخشی از یک کارتن ماست بخورید، آنچه را که می‌خواهید بخورید در ظرف جداگانه‌ای بریزید و کارتن را به یخچال برگردانید. باکتری‌های موجود در ماست بدون یخچال ممکن است در ماست‌هایی که شکر و میوه‌های اضافه شده دارند، با سهولت بیشتری رشد کنند. هنگام تهیه ماست خود، از شیر پاستوریزه استفاده کنید. بعد از اینکه ماست غلیظ شد و به اسیدیته دلخواه رسید روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید. باید حدود دو هفته بماند.

گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.