تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
391 بازدید
کد خبر : 3463

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش :

غربالگری در شناسایی بیماری های پنهان دانش آموزان نقش مهمی دارد

غربالگری در شناسایی بیماری های پنهان دانش آموزان نقش مهمی دارد
دکتر حیدرنیا هدف از معاینات غربالگری را جستجوی بیماری یا اختلال به وسیله آزمون های عملی و سریع ، معاینه و یا روش های دیگر در افرادی است که ظاهراً سالم به نظر می رسند،دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم ، دکتر بختیار حیدرنیا در گفتگو با خبرنگار آژیم با تاکید بر اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش آموزان دارد،یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در هر دوره تحصیلی را سلامت جسمانی و روانی آنان عنوان کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش بیان اینکه  دانش آموز در مدرسه علاوه بر یادگیری مهارت خواندن و نوشتن، دانشها ،نگرشها و رفتارهای جدید را نیز می آموزند ،که این رفتارها علاوه بر تاثیر بر سلامت فردی، نقش تعیین کننده ای در سلامت خانواده و جامعه  دارد،گفت:بنابرین چه از لحاظ  آموزشی و کنترل عوامل افت تحصیلی و چه از نظر بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها و بروز معلولیت ها لازم است سلامت جسمی و روانی تمامی دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی هدف از معاینات غربالگری را جستجوی بیماری یا اختلال به وسیله آزمون های عملی و سریع ، معاینه و یا روش های دیگر در افرادی است که ظاهراً سالم به نظر می رسند،دانست.

حیدرنیا با بیان اینکه معاینات غربالگری به صورت سالانه انجام می شود و شامل معاینات پزشکی و ارزیابی مقدماتی دانش آموزان است که نتایج آن در شناسنامه سلامت دانش آموز ثبت می گردد،تصریح کرد: در مراقبت های بهداشتی درمانی دانش آموزان ،  شناسایی برخی از بیماری و نقایصی مانند اختلالات رشد ، مشکلات بینایی و شنوایی ، بیماری های لثه و پوسیدگی دندان، گواتر و کم خونی ، اختلالات رفتاری، انحراف ستون فقرات و اختلالات عملکرد دستگاههای بدن مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تالش آمار دانش آموزان این شهرستان در پایه های پیش دبستانی(1) 3103،پیش دبستانی (2)3351،اول ابتدایی3746 ،چهارم ابتدای3371،هفتم3178 و دهم را 2849 عنوان کرد که باید با مراجعه به مراکز بهداشتی پزشک های مراکز ، دندانپزشکان ، غیر پزشک( بهورز، مراقب سلامت ) مراقبت شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سال1402؛ مهار تورم و رشد تولید تیپاکس رشت پیشخوان مطبوعات

وزرشی