تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
154 بازدید
کد خبر : 16978

عادی انگاری دریافت زیرمیزی برخی از پزشکان در گیلان

عادی انگاری دریافت زیرمیزی برخی از پزشکان در گیلان
برخی برخلاف اخلاق حرفه‌ای، شغل شریف پزشکی را به دکان داری تشبیه کرده و به فکر افزایش درآمد از راه‌های برخلاف شئون پزشکی هستند.

به گزارش آژیم تمامی پزشکان در ابتدای کار خود سوگند بر زبان می‌آورند تا به اصول اخلاق پزشکی اعلام تعهد کنند و چه بسا بسیاری از آنان بیش از آن چه به آن عهد بسته‌اند در خدمت رسانی به مردم پیشگام بوده‌اند. هنوز تصاویر شهدای سلامت که در دوران کرونا فرشته نجات مردم بودند در خاطره‌ها مانده است.

اما در این میان برخی برخلاف اخلاق حرفه‌ای، شغل شریف پزشکی را به دکان داری تشبیه کرده و به فکر افزایش درآمد از راه‌های برخلاف شئون پزشکی هستند.

گیلان همواره نسبت به سایر استان‌های همجوار دارای کیفیت بالای درمان بوده و پزشکان و جراحان چیره دست سطح کشور در آن فعالیت می‌کنند.
در چند سال اخیر دریافت زیرمیزی برخی از این پزشکان طی تکرار، عادی سازی شده و مردم به ناچار، پیش از رزرو نوبت یا تعیین وقت عمل، مبلغی فارغ از هزینه های قانونی جراحی و یا ویزیت را پرداخت می‌کنند.

پیام‌های شهروندی ارسال شده به گیل‌خبر حاکی از آن است که دریافت زیرمیزی‌ها با اعلام یک شماره کارت که‌ البته اغلب به نام پزشک نیست و یک شماره موبایل برای دریافت فاکتور انتقال وجه، به دست مراجعه کنندگان داده می‌شود. البته برخی از این افراد نام‌آشنا، به مبلغ اندک نیز قانع نبوده و درخواست ارز و سکه از بیماران دارند!
این کار حتی پنهانی صورت نمی‌گیرد و به نوبه خود، جسارت این دلالان بیماری را نشان می‌دهد.

افزایش دریافت این زیرمیزی‌ها که خلاف شئون شغل پزشکی است لازم به رسیدگی بیشتر و نظارت دقیق تر از سوی شورای انتظامی پزشکان است تا برخی افراد نالایق، چهره این قشر فداکار را بیش از این خدشه دار نکنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.