تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
100 بازدید
کد خبر : 5041

مدیرکل هواشناسی گیلان:

هوای طوفانی در راه گیلان

هوای طوفانی در راه گیلان
مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوای استان در روزهای آینده گفت: آب‌وهوای استان گیلان از عصر روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سرد و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم،محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده در استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی، از عصر روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده شرایط برای افزایش ابر، باران شدید، رگبار و رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می‌شود.

وی با اشاره وضعیت دمای هوای استان گیلان در روزهای آینده افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان در این مدت بین هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان از جمعه تا یک‌شنبه گفت: آب‌وهوای گیلان در بعضی از ساعات برای برخی از مناطق استان به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها همراه با بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری در گیلان بیان کرد: مسؤولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی آب‌گرفتگی، آسیب به سازه‌ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، رانش و لغزش، تگرگ و صاعقه به عمل آورند.

وی با بیان اینکه باید اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به محصولات کشاورزی و گلخانه‌ها به عمل آید، افزود: باغداران و کشاورزان در هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات حتما خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب نیست، گفت: احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست و مردم و مسافران نیز از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.