تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
198 بازدید
کد خبر : 6671

استاندار در جلسه شورای عالی ورزش گیلان تاکید کرد؛

دستگاه های اجرایی نسبت به معرفی اماکن و توانمندی های خود در حوزه ورزش اقدام کنند

دستگاه های اجرایی نسبت به معرفی اماکن و توانمندی های خود در حوزه ورزش اقدام کنند
استاندار گیلان داشتن روحیه پهلوانی را ارزشمندتر از قهرمانی دانست و تاکید کرد: تقویت روحیه پهلوانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی در بالندگی جامعه ورزش و افزایش نشاط اجتماعی موثر است.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای عالی ورزش با اشاره به جایگاه گیلان در امر ورزش و موفقیت های کسب شده از سوی ورزشکاران گیلانی از دیرباز تاکنون ، افزود: شناسایی استعدادهای ورزشی استان و پرورش آنان امری ضروریست.

وی با بیان اینکه مدارس ، کانون رشد و تعالی ورزشی هستند ، گروه سنی کودک و نوجوان را مناسب ترین رده برای شناسایی توانمندی های فردی و اجتماعی خواند و گفت: پرورش استعداد و بالندگی باید از سوی مدارس و دانشگاه ها با دقت و حساسیت بالا صورت گیرد.

دکتر عباسی بر لزوم افزایش سرانه ورزشی در مراکز آموزش پایه تا دانشگاه تاکید و تصریح کرد: با برگزاری کلاس های فوق برنامه ورزشی در مدارس، سلامت روح و روان بعنوان عامل موثر در یادگیری به میزان قابل توجهی تحت تاثیر تحرک و پویایی قرار می گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: استفاده موثر از ظرفیت های موجود در امر ورزش باید در دستور کار باشد ؛ از اینرو لازم است دستگاه های اجرایی و نهادهای استان نسبت به معرفی اماکن و توانمندی های خود در امر ورزش اقدام کنند تا نسبت به استفاده حداکثری از این توانمندی برای توسعه امر ورزش در استان استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه ورزش های همگانی در کنار ورزش حرفه ای و قهرمانی ، احیای ورزش های بومی محلی در همه فصول را الزامی در مسیر نشاط اجتماعی برشمرد و افزود: سواحل استان نیز قابلیت خوبی  در امر توسعه ورزش های آبی و ساحلی دارد که نباید از آن غافل شد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ورزش روستایی را مورد بحث قرار داد و گفت: باید به روستا‌ها و مناطقی که دسترسی کمتری به امکانات ورزشی دارند، بصورت ویژه توجه داشت و در این مناطق ، زمینی را برای اختصاص به امر ورزش شناسایی و معرفی کرد.

دکتر عباسی با بیان اینکه ورزش باید روحیه پهلوانی در کودک و نوجوان ورزشکار را تقویت کند ، داشتن روحیه پهلوانی را ارزشمندتر از قهرمانی دانست و اظهار کرد: ورزش باید با نگاه تربیتی و فرهنگی دنبال شود ؛ از اینرو مربیان ورزشی پیش از پرورش استعدادهای حرفه ای ، روحیه خودباوری و خداشناسی را در ورزشکاران تقویت نمایند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تقویت غرور و هویت ملی در ورزشکاران بعنوان نام آوران ایران اسلامی ، تصریح کرد: برافراشتن پرچم مقدس ایران اسلامی در میادین ورزشی برای هر بیننده ای غرور ملی را به همراه دارد.

دکتر عباسی تاکید کرد: تقویت روحیه پهلوانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی در بالندگی جامعه ورزش و افزایش نشاط اجتماعی موثر است.

وی از خانواده ورزشکاران ورزشی به سبب نقش موثر در بالندگی فرزندان در امر ورزش تقدیر کرد و افزود: پشت صحنه شهرت ‌و نام آوری ورزشکار ؛ تلاش ، حمایت ، هدایت و اضطراب های بسیاری از سوی خانواده هاست که دیده نمی شود.

در پایان این جلسه، از 32 ورزشکار نام آور در المپیاد استعدادهای برتر کشور و نیز امیررضا معصومی قهرمان کشتی آزاد امیدهای جهان  و آرمین هادی پور قهرمان مسابقات تکواندو آزاد آسیا تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.