تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
62 بازدید
کد خبر : 19142

استقبال گیلانی‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی

استقبال گیلانی‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بالغ‌بر ۹۰ درصد جمعیت گیلان را گیرنده یارانه دانست و گفت: ۶۰ درصد مشمولان دهک‌های یک تا هفت تاکنون از طرح فجرانه استفاده کرده‌اند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سیاوش آقاجانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی جهت خرید ۱۱ قلم کالابرگی در قالب طرح حمایتی فجرانه هستند، افزود: مبلغ کل خرید ۱۱ قلم کالابرگی ۷۴۳ هزار تومان است که فقط ۵۲۳ هزار تومان آن توسط سرپرست خانوار پرداخت می‌شود.

به گفته وی، اعتبار جدید ۲۲۰ هزارتومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و در راستای حمایت از امنیت غذایی خانوار ارائه می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان بالغ‌بر ۹۰ درصد جمعیت گیلان را گیرنده یارانه دانست و اظهار کرد: ۶۰ درصد مشمولان دهک‌های یک تا هفت تاکنون از طرح فجرانه استفاده کرده‌اند که نشان‌دهنده استقبال چشمگیر است.

وی، هدف دولت و مجلس در طرح کالابرگ الکترونیکی را تقویت سبد غذایی خانوار دانست و گفت: شرط بهره‌مندی از اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزارتومانی، خرید کامل سبد کالابرگی با وزن مشخص است تا هدف طرح محقق شود.

آقاجانی از برخورد با فروشگاه‌های متخلف در راستای این طرح خبر داد و افزود: با مسئولان فروشگاه‌هایی که موجب سردرگمی مردم شده و ایجاد ابهام برای متقاضیان می‌کنند، برخورد شده و تاکنون دسترسی ۳۶۱ فروشگاه را مسدود کرده‌ایم.

وی با اشاره به فعال شدن ۴۳۲ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای و سه هزار و 65 فروشگاه خرد در طرح کالابرگ الکترونیکی، خاطرنشان کرد: تشکیل هرگونه صف و ازدحام غیرطبیعی بوده و خبر از تخلف و تبانی می‌دهد که ذیل این تخلف، عمدتاً تخلفات دیگری مثل عرضه بدون برگ خرید، برگ خریدهای صوری، گران‌فروشی و فروش اقلام تاریخ‌مصرف گذشته نیز انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه وزارت متبوع از طریق شرکت مجری طرح کالابرگ الکترونیکی (فارا) به‌صورت آنلاین نظارت بر فروشگاه‌ها را انجام می‌دهد، تصریح کرد: نظارت‌های میدانی نیز با محوریت گشت‌های مشترک اداره کل صمت استان در دستور کار است.

آقاجانی هفدهم هرماه لغایت هفدهم ماه بعد را فرصت استفاده از اعتبار تشویقی دانست و گفت: هیچ الزامی برای خرید یک‌دفعه ۱۱ قلم وجود ندارد و سرپرست خانوار می‌تواند در طول ماه خرید خود را انجام دهد ضمن اینکه ‌چنین خرید اقلام در گروه لبنیات شناور است و افراد می‌توانند بسته به نیاز خود خرید کنند.

وی استفاده از کالابرگ الکترونیکی را کاملاً اختیاری دانست و افزود: نگاه دولت حفظ امنیت غذایی خانوارهاست و موضوع حذف یارانه نقدی را دنبال نمی‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.