تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۴۲
133 بازدید
کد خبر : 8072

استاندار گیلان در دیدار معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور تأکید کرد؛

روند اجرایی و رفع موانع پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین تسریع شود

روند اجرایی و رفع موانع پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین تسریع شود
استاندار گیلان با بیان اینکه اجرای پروژه های حوزه زیرساخت در توسعه و رونق اقتصادی استان و کشور اثربخش است، تاکید کرد: با رفع موانع موجود در این حوزه از جمله پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین، روند عملیات اجرایی آن تسریع شود.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی امروز در دیدار معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور با اشاره به بازدید اخیر خود از روند عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین در سفر به شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه و رونق اقتصادی کشور برای دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است و باید با مدیریت جهادی از تمام توان برای اتمام این مهم  بهره مند شد.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده ، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود بصورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه و در چگونگی عملیات اجرایی و تسریع روند آن به خوبی نظارت شود.

دکتر عباسی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی و تامین مصالح  با جدیت دنبال شود و تلاش مدیران و مجریان، متمرکز بر تسریع در روند اجرایی پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین باشد.

وی گفت:  تکمیل راه آهن در گیلان، اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه های کشور نیز در این جلسه به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره کرد و گفت: تمام تلاش برای است که در آینده نزدیک با تامین مصالح و همیاری متولیان و مجریان، عملیات زیرساختی و ریل گذاری تا ایستگاه پیربازار و نیز اتمام پروژه راه آهن رشت بندرکاسپین در موعد مقرر به اتمام برسد.

عباس خطیبی، راه آهن گیلان را از پروژه های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون، افزود: دولت سیزدهم برای تکمیل راه آهن رشت – بندرکاسپین و همچنین رشت- آستارا اهتمام جدی دارد.

در این نشست که معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل حوزه استاندار حضور داشتند،  تعدادی از مدیران کل دستگاه های اجرایی مرتبط و نیز پیمانکاران راه آهن گیلان گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.