تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
624 بازدید
کد خبر : 808

سیاوش آقاجانی خبر داد:

صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود در اولویت وزارت مردم قرار دارد

صیانت از نیروی کار و حفظ اشتغال موجود در اولویت وزارت مردم قرار دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان طرح های جدیدی نظیر اورژانس کسب و کار و سامان بخشی شرکت های خدماتی چندمنظوره غیر مستمر که به صورت پایلوت در گیلان در حال اجرا است را در ایجاد، پایداری و رسمیت بخشی به مشاغل استان موثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، سیاوش آقاجانی در خصوص بحران های کارگری گفت: در این بخش وضعیت خوبی نداشتیم و در حال حاضر با رویکرد پیشگیرانه و تحلیلی در صدد رفع مشکلات در کارگروه رفع موانع تولید هستیم و در صورت ضرورت از ابزارهای قانونی برای رسیدگی به مشکلات این بخش استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اشتغال و صیانت از نیروی کار گفت: به منظور جلوگیری از تعدیل نیروی کار و شناسایی واحدهای تولیدی مشکلدار، بازرسی توسط بازرسان کار در استان به صورت مستمر انجام می شود.

آقاجانی با بیان این مطلب یادآور شد: گزارش آخرین وضعیت و مشکلات کارگری واحدهای تولیدی هر ماه در کمیسیون کارگری استان مطرح و پیگیری می شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اشتغال موجود و حمایت از طرح های اشتغال زا افزود: کمک به شکل گیری و توسعه اشتغال دانش‌پایه از طریق  توسعه نهادهای کارآفرینی (مراکز کارآفرینی، شتابدهنده‌ها، کافه‌های کارآفرینی و فضای کاری اشتراکی)، تشکیل پشتیبان‌ها و نهادهای فرادستی کسب و کارهای کوچک و خانگی و تامین مالی طرح‌های اقتصادی از محل تسهیلات حمایتی دولت (بند الف تبصره 18) از اقدامات مهم بخش اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان است.

آقاجانی در خصوص برنامه های اداره کل برای ایجاد اشتغال در سال جاری گفت: اقدامات مهمی نظیر تقویت نظام نظارتی بر طرح‌های تامین مالی شده در سال های گذشته جهت ایجاد اشتغال تعهدی، تمرکز بر هدایت منابع تسهیلاتی به سمت تکمیل زنجیره‌های ارزش، اجرای رویدادهای آموزشی – ترویجی سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زا، ظرفیت‌سازی ایجاد اشتغال با تبدیل محصولات و خدمات متعارف به محصولات و خدمات دانش‌بنیان (با اولویت شرکت‌های تعاونی) در دست اقدام است.

وی بهره گیری از ظرفیت دستگاه های اجرایی با حمایت استانداری و همچنین اهدای تسهیلات روستایی و عشایری را از دیگر اقدامات در این بخش عنوان کرد.

آقاجانی طرح های جدیدی نظیر اورژانس کسب و کار و سامان بخشی شرکت های خدماتی چندمنظوره غیر مستمر که به صورت پایلوت در گیلان در حال اجرا است را در ایجاد و پایداری و رسمیت بخشی به مشاغل استان موثر دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی صادر کننده مجوز از پیش بینی ایجاد 30 هزار شغل در سال 1401 خبر داد که سرجمع اشتغال استان های مختلف منجر به اشتغال یک میلیون و 200 هزار شغل در کشور خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.