تاریخ انتشار : شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
273 بازدید
کد خبر : 12168

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرداد:

درخواست دولت برای به تعویق افتادن استیضاح فاطمی امین رد شد

درخواست دولت برای به تعویق افتادن استیضاح فاطمی امین رد شد
سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: براساس تشریفات قانونی برای حضور در جلسه استیضاح وزیر صمت، از رئیس جمهور دعوت شده است اما حضور و یا عدم حضور ایشان منوط به تصمیم شخصی است همچنین تا این لحظه برنامه ای برای برگزاری جلسه یکشنبه در دو شیفت اتخاذ نشده است.

به گزارش آژیم، سید نظام‌الدین موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: برای حضور در جلسه فردا استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت از رئیس جمهور دعوت شده است و این جلسه فردا یکشنبه (10 اردیبهشت ماه) براساس آئین نامه داخلی مجلس برگزار می‌شود.

وی افزود: رئیس جمهور فردا می تواند در جلسه استیضاح شرکت کند و یک ساعت نیز در دفاع از وزیر فرصت سخنرانی دارد اما حضور و یا عدم حضور رئیس جمهور با تصمیم ایشان است و تا این لحظه چیزی به مجلس اعلام نشده اما همان طور که گفته شد حق قانونی رئیس جمهور است که در جلسه حضور پیدا کند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: جلسه فردا در صورت طولانی شدن روند استیضاح به صورت دو شیفت برگزار می شود اما معمولا اینگونه نبوده است و فعلا قراری برای برگزاری جلسه روز یکشنبه در دو شیفت وجود ندارد.

وی در خصوص در خواست دولت برای تعویق افتادن جلسه استیضاح وزیر صمت نیز گفت: این درخواست در مجلس بررسی و پاسخ داده شد و از آنجایی که طبق قانون آیین نامه داخلی ۱۰ روز فرصت برای برگزاری استیضاح وجود دارد و وزیر صمت حداکثر باید طی این 10 روز باید در مجلس برای پاسخگویی حضور پیدا کند، جلسه استیضاح وزیر صمت فردا برگزار می شود./

پایان پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.