تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
83 بازدید
کد خبر : 18747

برخورد قانونی با تبلیغات غیر مجاز داوطلبان انتخابات مجلس

برخورد قانونی با تبلیغات غیر مجاز داوطلبان انتخابات مجلس
دبیر ستاد انتخابات گیلان: بر اساس ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد با تبلیغات غیر مجاز داوطلبان انتخابات در فضای حقیقی و مجازی هستند.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۸ روز قبل از اخذ رای و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

جواد شفیعی ثابت افزود: برای نخستین بارستاد انتخابات ودولت برابر قانون امکانات مناسبی را در اختیار نامزد‌ها برای تبلیغات قرار خواهد داد تا ضمن کاهش هزینه‌های تبلیغاتی عدالت انتخاباتی نیز رعایت شود.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان اضافه کرد: برابر تبصره یک ماده ۷۰ قانون انتخابات وزارت کشور و سایر نهاد‌های ذی صلاح موظفند جرائم انتخاباتی را بررسی و به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کنند و تصمیم گیری به عهده آنان خواهد بود وبر همین اساس هیات‌های اجرایی ۴۶ گانه استان گیلان نیز روزانه اقدامات غیر قانونی را گزارش خواهند کرد.

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان گفت: تولید، انتشار و بازنشر هرگونه محتوا یا اخبار جعلی یا خلاف واقع یا تخریب و تهدید از سوی هریک از نامزد‌ها و یا ستاد‌های ایشان در هر یک از درگاه‌های نشر داخلی یا خارجی در فضای مجازی، ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

جواد شفیعی تصریح کرد: نامزد‌ها و هواداران آن‌ها باید رعایت قانون را جدی گرفته و هر گونه رفتار داوطلبان و حامیانشان در مراحل حین و بعد از انتخابات تبعات قانونی داشته و در روند انتخابات اثرگذار است.

وی همچنین با اشاره به ماده ۷۳ قانون فعالیت‌های مجاز انتخاباتی برای کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم در غیر ساعت اداری گفت: کارکنان دستگاه‌ها به شرطی مجاز به فعالیت انتخابات هستند که از عناوین اداری و شغلی خود استفاده نکنند و ممانعت از فعالیت‌های قانونی نیز جرم محسوب می‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات استان گیلان اضافه کرد: برابر ماده ۷۵ قانون فقط فرمانداران، بخشداران، شهرداران، معاونان، مشاوران آن‌ها، بازرسان و سایر دست‏اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در مدت مسؤولیت در فرایند انتخابات موظفند، در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی‏طرفی کامل را رعایت کنند ونمی‏توانند به نفع یا به ضرر نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام‏نظر کنند.

شفیعی ثابت با بیان اینکه فعالیت انتخاباتی دیگر کارکنان در ساعات غیر اداری ممنوعیتی ندارد گفت: هرگونه تفسیر قانون فقط بعهده شورای نگهبان است و به مدیران دستگاه‌ها اعلام می‌شود از صدور بخشنامه یا دستورالعمل‌های غیر قانونی خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.