تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
196 بازدید
کد خبر : 12746

بارش های رگباری در راه گیلان است

بارش های رگباری در راه گیلان است
کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد گفت: با تقویت سامانه بارشی از امشب بارش‌های رگباری، گاه موقتی شدید توام با وزش باد استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا؛ رضا باقری عصر روز سه‌شنبه اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی تا فردا هوا ابری توام با بارش های رگباری و گاه موقتی شدید همراه با وزش باد در برخی مناطق شدید، کاهش نسبی دما بین سه تا ۶ درجه، رعد و برق، مه آلودگی و احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه هفته جاری هوای گیلان به صورت موقت پایدار می‌شود، اضافه کرد: از جمعه به تدریج توده هوای ناپایداری وارد استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماسوله با حداقل ۹ درجه خنک‌ترین و دیلمان با ۲۹ درجه گرمترین شهر استان بوده اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۲۴ درجه سانتیگراد و رطوبت ۵۰ درصد است.

وی اظهار کرد: برای دریا هم امروز ارتفاع موج ۲۰ تا ۷۰ سانتی‌متر، فردا چهارشنبه بین ۲۰ تا ۵۰ و پنجشنبه ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر پیش بینی شده از این رو طی امروز و فردا شرایط برای بارگیری غلات به دلیل باران نامناسب است.

کارشناس هواشناسی استان با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تردد در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها در این مدت اضافه کرد: از هرگونه عملیات سم‌پاشی در باغات و مزارع باید خودداری شود، ضمن اینکه ایجاد زهکشی متناسب در اطراف خزانه‌ها با توجه به بارش‌های پیش‌رو ضروری است.

وی از کشاورزان و عموم مردم خواست تا به رعایت نکات ایمنی در هنگام وقوع رعد و برق توجه جدی داشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.