تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
215 بازدید
کد خبر : 4314

رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماهه ۲۰۲۲

رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماهه ۲۰۲۲
دفتر آمار آمریکا از رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در 8 ماه نخست سال 2022 به 33 میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال 2021 بالغ بر 25.7 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در 8 ماه نخست 2022 حجم صادرات آمریکا به ایران رشد 11 درصدی داشته است. در 8 ماهه نخست سال 2021 بالغ بر 25.1 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 27.9 میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات این کشور از ایران در 8 ماهه نخست امسال رشد 8.5 برابری داشته و به 5.1 میلیون دلار رسیده است. آمریکا در 8 ماهه نخست سال قبل تنها 0.6 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در 8 ماهه 2022 رتبه 176 و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه 184 را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش آمریکا در ماه اوت امسال 3.7 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 0.1 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. این کشور در اوت سال قبل 2.6 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 0.2 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.