تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
97 بازدید
کد خبر : 16912

گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی تجارت چوب در گیلان

گردش مالی ۱۰۰ میلیارد تومانی تجارت چوب در گیلان
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: درآمد تولید و تجارت چوب در گیلان بین ۹۰۰ تا یک‌هزار میلیارد ریال در سال است که این مهم نشان‌دهنده نقش تولید در پیشرفت اقتصادی گیلان است.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، سید مازیار رضوی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان صبح امروز در گفت‌وگوی خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه تولید چوب در این استان از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: هرساله یک و نیم میلیون تن چوب تجاری در ۱۲ هزار هکتار از زمین در شهرستان‌های شفت، صومعه سرا و آستانه اشرفیه تولید و روانه بازار می‌شود.

وی با اشاره به درآمد بیش از ۹۰۰ میلیارد ریالی تولید و تجارت چوب در گیلان گفت:  درآمد تولید و تجارت چوب در گیلان بین ۹۰۰ تا یک‌هزار میلیارد ریال در سال است که این مهم نشان‌دهنده نقش تولید در پیشرفت اقتصادی گیلان است.

به گفته سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، این درآمد برای حفظ و تقویت منابع و عرصه‌های طبیعی استان هزینه می‌شود.

رضوی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای درست طرح ملی درختکاری در گیلان بیان کرد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری کاشت چهار میلیارد اصله درخت در مدت زمان چهار سال است و سهم گیلان نیز ۳۲ میلیون درخت است که این میزان غیر از طرح‌های مستمر جنگل کاری در استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.