تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
150 بازدید
کد خبر : 4572

گلرو در کمیته تدوین قطعنامه ماده اضطراری IPU:

مخالفت با ارجاع پرونده روسیه به دادگاه لاهه به پیشنهاد هیأت ایرانی

مخالفت با ارجاع پرونده روسیه به دادگاه لاهه به پیشنهاد هیأت ایرانی
دبیرکل گروه پارلمانی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جنگ اوکراین خرسند نیست، گفت: امیدواریم در اسرع وقت این جنگ پایان یابد اما سیاست دوگانه غرب را هم نمی‌پذیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، عباس گلرو دبیرکل گروه پارلمانی مجلس شورای اسلامی در اتحادیه بین المجالس جهانی روز گذشته(پنجشنبه، 21 مهر ماه) به عنوان عضو کمیته تدوین قطعنامه ماده اضطراری اتحادیه بین المجالس، به نمایندگی از کشورهای گروه آسیا و اقیانوسیه، شرکت کرد.

گلرو در بدو این نشست طی اظهاراتی در تدوین قطعنامه ماده اضطراری تحت عنوان «محکومیت حمله به اوکراین و پیامدهای الحاق اراضی در دفاع از تمامیت ارضی همه دول»، ضمن تبیین مواضع اصولی کشورمان در مخالفت با این قطعنامه و هرگونه قطعنامه اضطراری کشوری در اتحادیه بین‌المجالس، گفت: ما از جنگ در اوکراین خرسند نیستیم و امیدواریم در اسرع وقت این جنگ پایان یابد اما سیاست دوگانه غرب را هم نمی پذیریم.

به گزارش خانه ملت، با رایزنی هیات ایرانی با سایر نمایندگان عضو کمیته از جمله اردن، عمان و آفریقای جنوبی، به پیشنهاد ایران و در رای گیری به عمل آمده، در ابتدای جلسه و پیش از آغاز مذاکرات در خصوص پیش نویس قطعنامه با توجه به اهمیت و جایگاه گزارشگر در این نشست و همچنین با توجه به اینکه رییس کمیته از کانادا بود، نماینده آفریقای جنوبی با ۴ رای ایران، عمان، آفریقای جنوبی و اردن در مقابل نامزد شیلی (به عنوان بانی اصلی قطعنامه ماده اضطراری) به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب شد.

گفتنی است به پیشنهاد هیات ایرانی یک بند از قطعنامه تحت عنوان ارجاع پرونده روسیه به دیوان بین‌المللی کیفری(دادگاه لاهه) و اساسنامه رُم حذف و با ایجاد هر گونه دادگاه مخالفت شد./

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.