تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
159 بازدید
کد خبر : 5079

در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان مطرح شد:

حدود 2/3 جمعیت کشور، جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شوند

حدود 2/3 جمعیت کشور، جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شوند
رییس شورای هماهنگی مدیران گیلان گفت: با توجه به اهمیت کمیسیون اجتماعی مجلس و ارتباط ویژه آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منعکس کردن نیاز های جامعه هدف دستگاه های عضو شورای هماهنگی به این کمیسیون ضرورت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم، هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گیلان با حضور خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس (دبیر کمیسیون اجتماعی)، سیاوش آقاجانی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی مدیران، محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست و دیگر اعضای شورای هماهنگی به میزبانی اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

آقاجانی در ابتدای این نشست با تشریح اعضا و اهداف برنامه های شورای هماهنگی مدیران؛ ایجاد هماهنگی ،تعامل و هم افزایی بین دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سایر دستگاه های اجرایی استان را از اهداف مهم این شورا عنوان و تاکید کرد: حضور و بهره گیری از ظرفیت نمایندگان مجلس در جلسات شورای هماهنگی در پیشبرد برنامه های ابلاغی راه گشا است.

وی با بیان این مطلب و با اشاره به حضور خلیل بهروزی فر دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران اضافه کرد: با توجه به اهمیت کمیسیون اجتماعی مجلس و ارتباط ویژه آن با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منعکس کردن نیاز های جامعه هدف دستگاه های عضو شورای هماهنگی به این کمیسیون ضرورت دارد.

آقاجانی در ادامه با اشاره به سوابق و تجارب دکتر صولت مرتضوی وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بابیان اینکه خط فکری وی نیز کاملا با رویکرد های دولت آیت الله رئیسی منطبق است، ابراز امیدواری کرد تا در سایه تعامل دولت با مجلس شاهد تحولات چشمگیری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که یک وزارت خانه اجتماعی است باشیم.

مدیرکل و رئیس و شورای هماهنگی مدیران گیلان با بیان این مطلب تصریح کرد: با تحلیل اغتشاشات اخیر به وضوح روشن است که علت بسیاری از وقایع ریشه در آسیب های اجتماعی دارد لذا باید به صورت جدی تر از گذشته به مسایل فرهنگی و اجتماعی پرداخته شود.

آقاجانی در ادامه و بر اساس دستور هشتمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان گفت: طبق نشست های مشترک با شرکت پست استان و در راستای تکمیل زنجیره ارزش برای محصولات تولید شده توسط جامعه هدف (شامل صاحبان مشاغل خانگی، زنان سرپرست خانوار، زندانیان و..) و تسهیلگری در بخش بازاریابی و فروش، مقرر شد از ظرفیت های سامانه بازار الکترونیک این شرکت به این منظور استفاده شود.

وی در این نشست که محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست استان نیز در آن حضور داشت پیشنهاد داد؛ قابلیت خرید حمایتی در این سامانه برای محصولات تولیدی جامعه هدف دستگاه های عضو شورای هماهنگی به گونه ای طراحی شود تا برای خریداران قابل تشخیص باشد.

مدیرکل و رییس شورای هماهنگی مدیران استان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع فروش و بازاریابی محصولات جامعه هدف در چند ماه اخیر دنبال ایجاد فضا جهت برپایی نمایشگاه دایمی بودیم و از آنجایی که تاکنون این امر محقق نشده است لذا برای جلوگیری از اتلاف وقت ضمن پیگیری برای فراهم کردن بستر مناسب، از ظرفیت سامانه الکترونیک شرکت پست برای ارایه خدمات به جامعه هدف بهره خواهیم برد.

محمد حسین هوشنگی مدیرکل پست گیلان نیز در ادامه ضمن تشریح سامانه الکترونیک شرکت پست آمادگی خود را جهت تعامل و هم افزایی با مدیران شورای هماهنگی استان اعلام کرد.

در ادامه خلیل بهروزی فر گفت: حدود 2/3 افراد کشور، جامعه هدف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شوند که عمدتا قشر آسیب پذیر جامعه نیز هستند لذا برگزاری جلسات شورای هماهنگی  به صورت مشترک با دیگر دستگاه های خدمت رسان به شناسایی دقیق جامعه هدف و  خدمت رسانی بهتر به آنان موثر است.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت وزارت تعاون بسیار گسترده است تاکید کرد: مدیران در زیرمجموعه های این وزارتخانه نباید نگاه سیاسی داشته باشند.

بهروزی فر ادامه داد: وجود افراد بی تدبیر و منفعت طلب در گذشته به زیرمجموعه ها و هلندینگ های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لطمه وارد کرد و مانع رشد فعالیت های اقتصادی این مجموعه عظیم شد.

وی با بیان این مطلب و با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دکتر سید صولت مرتضوی یکی از نیروهای با تجربه، متدین و ساده زیست نظام است که کار خود را از پایین ترین سطوح مدیریتی در کشور آغاز کرده است و می تواند منشا اثر و تحول در این وزراتخانه شود.

نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در بخش پایانی سخنان خود و با توجه به اینکه فرصت کمی برای تنظیم لایحه بودجه باقیمانده است و همچنین برنامه هفتم توسعه نیز در حال تدوین است از مدیران شورای هماهنگی استان گیلان خواست تا اطلاعات دقیق از نیازمندی های جامعه هدف خود، انتقادات و پیشنهادهای خود را در بخش های مختلف جهت اصلاح قانون به صورت مکتوب اعلام کنند.

حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با اشاره به آمار اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه های خاص با محوریت حرف و مشاغل آزاد گفت: بر اساس این اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با ضریب نفوذ 3/8 رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

گفتنی است این ضریب نسبت بیمه شده های خاص به جمعیت استان است و بیانگر اشاعه و نفوذ فرهنگ بیمه ای در سطح جامعه می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.