تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
220 بازدید
کد خبر : 6428

استاندار در آئین اختتامیه ششمین جشنواره هنری فانوس گیلان در رشت بیان کرد؛

ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس جریانی پویا و قدرتمند در کشور است

ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس جریانی پویا و قدرتمند در کشور است
لت بصیر و شهیدپرور بویژه جوانان انقلابی و مومن از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با بهره مندی از آموزه های دینی، سیره اهل البیت(ع) و پیروی از ولی امر زمان در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان علیه ایران اسلامی استوار ایستاده اند.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در آئین اختتامیه ششمین جشنواره استانی هنری فانوس گیلان در رشت که از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی و امام شهدا، برگزاری آئین های فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس و پایداری را حایز اهمیت دانست و افزود: شهدا خود شاهد و حاضر در برنامه های معنوی حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هستند و این نشاندهنده فاخر بودن آثار و ارزشمندی همه کسانی است که با شهدا مانوس هستند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی و استان گیلان هنرمندان متعهد بسیاری دارد که در حوزه فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت فعالیت می کنند که متعهد به ولایت و کشور عزیزمان هستند، اضافه کرد: معرفی استواری رزمندگان اسلام و خداجویی آنان در قالب هنر تعهدی برگرفته از اعتقادات راسخ هنرمندان، شعرا و نویسندگان است که با عنایت خدا به قلب و قلم شان متبلور می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید قدردان رسالت بزرگ معنوی نهاده بر دوش هنرمندان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت بود، افزود: این استعداد و نبوغی که هنرمندان در مسیر حق طلبی دارند، خداوند در وجود آنان نهاده است.

دکتر عباسی، رزمندگان سرافراز را اسوه‌های ایمان و پایداری و مایه فخر نظام و ملت غیور ایران برشمرد و اظهار کرد: دفاع مقدس با بیداری اسلامی، امیدآفرینی، ولایت مداری، دانش و پیشرفت علمی،  تربیت جوان مومن انقلابی، استکبارستیزی، معنویت و اخلاق عجین شده است و این هنرمندان هستند این مهم را به خوبی با هنرشان متبلور می کنند.

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری و شعر دفاع مقدس به جریانی پویا و قدرتمند در کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: تولیدات هنری و سینمایی مرتبط با دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند.

وی در ادامه اشاره به اینکه در گیلان امثال زنده یاد دکتر غلامرضا رحمدل در حوزه شعر پایداری بسیار فعال بودند، بر جریان سازی رویکرد شاعران نسل جوان به سمت حوزه دفاع مقدس تاکید و اظهار کرد: اهالی فرهنگ و هنر گیلان به موضوعات دفاع مقدس و ادبیات پایداری بسیار علاقمندند، از این رو توجه به تولید آثار فاخر هنری، ادبی، فرهنگی و پژوهشی در خصوص شهدا، استفاده از ابتکار، خلاقیت و نوآوری در تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری، تدوین تاریخ شفاهی و مصاحبه با رزمندگان و ایثارگران ضرورت دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با تشریح اتفاقات اخیر کشور و صف آرایی دشمنان، گفت: تحریف توانایی ها و موفقیت های بزرگ کشور، محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است.

دکتر عباسی افزود:  دشمنان از ابتدای اسلام تا کنون با هدف حذف مبانی اسلامی به گمان خام خود تصور دارند که اعتقادات از قلب مسلمین پاک می شود در حالی که روز به روز مردم با خدا، اسلام و انقلاب مانوس تر می شوند.

وی سرمشق مطالعه تاریخ معاصر ایران را مبین این موضوع دانست که دشمنان در راس آن  اسکتبار جهانی هیچ گاه خیرخواه مسلمانان و مردم ایران اسلامی نبوده اند، بیان کرد: امروز اگر با دقت نظر به فضای اغتشاشات، شرایط تهدیدهای شناختی و جنگ ترکیبی دشمنان که با استفاده از همه امکانات بویژه رسانه های معاند را بررسی کنیم تشخیص حق از باطل بسیار روشن است.

وی ادامه داد: ملت بصیر و شهیدپرور بویژه جوانان انقلابی و مومن از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون با بهره مندی از آموزه های دینی، سیره اهل البیت(ع) و پیروی از ولی امر زمان در برابر تهاجم همه جانبه دشمنان علیه ایران اسلامی استوار ایستاده اند.

استاندار گیلان تاکید کرد:  لازمه مصون نگه داشتن نظام اسلامی و انقلاب از دسیسه های دشمنان ، حرکت در مسیر ولایت فقیه و فرامین رهبر معظم انقلاب که توصیه و وصیت مکرر شهدا بوده، است.

دکتر عباسی ایستادگی ملت شریف ایران با بهره گیری از مبانی اسلام ناب محمدی(ص) و قیام عاشورای امام حسین(ع) را الگوی آزادی خواهان جهان عنوان و تصریح کرد: دشمنان شاید بتوانند با شهادت مدافعان امنیت و حلمه های تروریستی ناجوانمردانه جان مان را بگیرند، اما هیچگاه نخواهند توانست شرف و اعتقادات ملت را از آنان بستانند.

وی خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با شعار استقلال، آزادی و جمهور ی اسلامی با اهدای خون پاک هزاران شهید و جانثاری و جانبازی و مقاومت انسانهای بسیاری طلایه دار فرهنگ ایثار و شهادت و استکبارستیزی بوده و همچنان در جبهه مقاومت حق علیه باطل پیروز خواهد بود.

وی اطاعت کامل از فرامین رهبری و منویات معظم له در چله دوم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین را چراغ راه روشن همگان دانست و گفت: مدیران مکلفند در مسیر ولایت و خدمت بی منت به مردم ، شعار ما می توانیم را به خوبی عملیاتی کنند.

استاندار گیلان در ادامه با باید اینکه باید فضای نقد و گفتگو بر اساس مبانی اسلام، عادلانه و منطقی در جامعه تببین شود، اظهار کرد: مدیران آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید بستر مناسب کرسی های آزاداندیشی که مورد رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است را به خوبی نهادینه کنند.

دکتر عباسی به اقدامات اثربخش دولت سیزدهم در حوزه های مختلف بویژه سیاست های خارجی، ابراز امیدواری کرد: پیشرفت  ایران اسلامی در آینده نزدیک در داخل و خارج کشور به گونه خواهد بود که همگان متحیر شوند.

در این آئین با حضور استاندار، از برگزیدگان ششمین جشنواره استانی هنری فانوس استان گیلان تجلیل بعمل آمد.

همچنین لوح تقدیر سرلشکر پاسدار محمدباقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در خصوص فعالیت ها و اهتمام ویژه استاندار، نسبت به اجرای برنامه ها و اقدامات اثربخش حوزه ارزشهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و اشاعه این فرهنگ از سوی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان به دکتر اسدالله عباسی تقدیم شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.