تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
139 بازدید
کد خبر : 6465

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

اولویت جذب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرستاران است

اولویت جذب در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با پرستاران است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، گفت: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم برخوردار خواهد بود.

به گزارش آژیم، دکتر حیدرعلی بالو ضمن تقدیر از زحمات کادر پرستاران و مدیران پرستاری در صف و ستاد با اشاره به اهمیت و جایگاه پرستار در تعابیر اسلامی  اظهار کرد: در تیم پزشکی، پرستاران جایگاه بسیار ارزنده و پرمشغله‌ای را بر عهده‌ دارند و علیرغم تمامی مشکلات، خدمات درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به نقش چندگانه پرستاران در جامعه، افزود: این قشر پرتلاش با همه مشغله هایی  که در بیمارستان‌ها و  منزل دارند، تا کنون توانسته‌اند در کار خود موفق عمل کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حل تمامی مشکلات پرستاران را در مقطع زمانی کوتاه، غیرممکن دانست و گفت: عمده مشکلات موجود در نظام پرستاری دانشگاه، کمبود نیروی انسانی است که باید با استفاده از ظرفیت و منابع انسانی فعلی بر مشکلات این بخش فائق آمد و کمبودها را جبران کرد.
دکتر بالو بر ضرورت به‌کارگیری از نیروی انسانی متخصص و مهارت محور موردنیاز در بخش‌های مختلف نظام اداری دانشگاه علوم پزشکی گیلان و بهره‌وری درست از منابع در اختیار، تأکید کرد.
وی، هدف غایی در نظام سلامت را خدمت به مردم و علی‌الخصوص بیماران برشمرد و گفت: مدیریت امکانات موجود، تقسیم‌کار و پذیرفتن  وظایف و تلاش برای رفع موانع، باید به یک رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبدیل شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان از زحمات بی‌شائبه پرستاران در طول بحران کرونا تقدیر کرد و افزود: حضور کادر درمان به‌ویژه پرستاران  بر بالین بیماران کرونایی شجاعتی وصف‌ناپذیر و قابل‌ستایش است.
دکتر بالو با اشاره به کمبود نیروی انسانی پرستار در استان گیلان، تصریح کرد: اولویت جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت اخذ مجوز، با گروه پرستاران و آن‌هم در مناطق کم برخوردار خواهد بود.
گفتنی است در این نشست، دکتر عقیل قلی پور – سرپرست معاونت درمان دانشگاه، دکتر مرتضی فلاح کرکان- مشاور اجرایی رئیس دانشگاه- طاهره زاهد صفت- مدیر پرستاری دانشگاه و تعدادی از مدیران پرستاری مراکز آموزشی درمانی  و بیمارستانها به بیان نظرات، دغدغه‌ها، مطالبات و راهکارها در جهت ارائه مطلوب‌تر ارائه خدمات پرستاری پرداختند.
به گزارش وبدا،  بیش از چهار هزار و  ۵۰۰ پرستار در بیمارستان‌های استان گیلان مشغول ارائه خدمات پرستاری هستند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.