تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
212 بازدید
کد خبر : 6957

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها:

قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات چهل هزار تن کیوی عملی نشده است

قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات چهل هزار تن کیوی عملی نشده است
غفاری با اشاره به قول وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات ۴۰ هزار تن کیوی ،از عملی نشدن این وعده خبر داد

به گزارش آژیم، نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها  با اشاره به جلسه‌ با حضور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص مشکلات موجود در زمینه صادرات کیوی شمال کشور به ویژه گیلان اظهار کرد: تاکنون قول ایشان مبنی بر صادرات ۴۰ هزار تن کیوی عملی نشده است.

علیرضا غفاری با بیان اینکه در استان گیلان سه شهرستان آستارا، تالش و رودسر که بعنوان قطب تولید کیوی مطرح هستند،کشت این محصول موجب اشتغال چند هزار نفری ( مستقیم و غیرمستقیم )شده و از سوی دیگر همواره ارز آوری قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورده است،گفت: متأسفانه صادرات کیوی به صورت مستقیم انجام نمی‌گیرد و ابتدا به کشورهای حوزه خلیج فارس و به صورت مشخص به دبی می‌رود و از آن‌جا به اسم کیوی شیلی و یونان به نقاط دیگر صادر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها ادامه با تاکید بر صادارات غیرمستقیم محصول کیوی ایران به بازهای هدف افزود: این مسئله موجب افزایش هزینه‌ها در بحث لجستیک و ترابری می‌شود و در نهایت کشاورزان متضرر می‌شوند.

غفاری با اعلام اینکه قیمت کیوی در سال جاری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،اما هزینه های کاشت،داشت و برداشت کیوی در سال جاری 2 برابر شده است،بر لزوم حمایت ویژه  و فوری دولت جهت جلوگیری از بحران در این حوزه تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.