تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
43 بازدید
کد خبر : 17626

۸۳ درصد از مشترکین گاز در گیلان کم‌ مصرف هستند

۸۳ درصد از مشترکین گاز در گیلان کم‌ مصرف هستند
مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: حدود ۸۳ درصد از مشترکین گاز استان کم‌مصرف و یا مصرف متعادل دارند که امیدواریم این میزان با توجه به طرح‌های تشویقی، افزایش یابد.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،عیسی جمال نیکویی اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف پلکانی گاز از ۷۵ مترمکعب به یکصد مترمکعب افزایش یافته، حدود ۸۳ درصد از مشترکین گاز در گیلان در این گروه قرار می‌گیرند که بهای گاز این مشترکین تا ۴۰۰ متر مکعب مصرف گاز، هیچ افزایشی نخواهد یافت.

وی افزود: اما مشترکینی که از ۴۰۱ تا ۷۰۰ مترمکعب گاز مصرف کنند ۳۰ درصد و مشترکینی که بین ۷۰۱ تا هزار مترمکعب مصرفی گاز داشته باشند، ۵۰ درصد افزایش بهای پرداختی گاز خواهند داشت.

وی ادامه داد: مشترکینی که بیش از حد گاز مصرف کنند، بهای پرداختی برای آنان پلکانی و تا ۲۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که در این بخش آنانی که بین هزار تا ۱۲۰۰ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول این پرداخت خواهند شد که تعداد این مشترکین در گیلان بین سه الی چهاردرصد است و امید است با توجه به افزایش بهای پرداختی گاز برای مشترکین پرمصرف، میزان این مشترکین در گیلان تقلیل یابد.

رایگان گاز مصرف کنید

مدیرعامل شرکت گاز گیلان به طرح‌های تشویقی نیز اشاره و بیان کرد: شرکت گاز ۲ طرح تشویقی نیز ارائه داده و مشترکینی که در گروه کم مصرف قرار دارند اگر تا ۷۰ درصد میزان پلکانی گاز را مصرف کنند بهای پرداختی گاز آنان رایگان خواهد بود.

جمال نیکویی اضافه کرد: همچنین مشترکینی که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کمتر گاز مصرف کنند، تا پنج برابر بهای گاز را کمتر پرداخت خواهند کرد که امید است با این طرح‌های تشویقی شاهد کاهش میزان مصرف گاز در سال جاری باشیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مصرف گاز خانگی استان به سبب همراهی مردم طی بهار و تابستان امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته، امید است که شاهد میزان کاهش مصرف گاز در نیمه دوم سال جاری هم باشیم.

یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۳۱۶ مشترک گاز در گیلان وجود دارد که از این تعداد، یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۸۹۴ مشترک خانگی، ۱۰۱ هزار و ۷۵۴ مشترک تجاری، ۶ هزار و ۵۶۵ مشترک صنعتی، هشت نیروگاه و ۹۵ ایستگاه سی ان جی هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.