تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
197 بازدید
کد خبر : 8253

استاندار در همایش ائمه جمعه با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان تاکیدکرد؛

شناسایی 350عرصه سرمایه گذاری در گیلان

شناسایی 350عرصه سرمایه گذاری در گیلان
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه مدیران دولت سیزدهم باید به مردم پاسخگو باشند، گفت: مسائل با مشورت، همصدایی، همدلی و وحدت در جهت منافع مردم پیش رود.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی امروز (یکشنبه) در پنجمین همایش استانی ائمه جمعه که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در سالن نیروی انتظامی استان برگزار شد؛ با بیان اینکه محوریت امور شهرستان‌ها با فرماندار، امام جمعه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است؛ ائمه جمعه را از ارکان اصلی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: وحدت، همصدایی و تعامل بین مسئولان و همراهی آحاد مردم و نیز بهره گیری از نخبگان جامعه، موجب ترقی و رشد است.

وی با تاکید بر اینکه باید مسئله جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، به عنوان یک فریضه مورد توجه قرار گیرد، افزود: همه مدیران دولت سیزدهم باید به مردم پاسخگو باشند  و در تعامل با ائمه جمعه و دیگر مسئولان به مردم گزارش عملکرد ارائه دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به ولایت فقیه و اصل خانواده تلاشی بی پایان دارند، افزود: تا زمانیکه نورانیت ولایت فقیه و استحکام خانواده ها در سطح جامعه متبلور است، تلاش دشمن برای تضعیف این دو امر مهم، بی اثر خواهد بود.

 استاندار گیلان ادامه داد:  دشمنان از همه ابزارهای مالی و رسانه‌ای برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی و خانواده های ایرانی استفاده کرده است و همچنان در تلاش است ولی باید بدانند با بصیرت مردم، باردیگر مشت محکمی بر دهانشان می خورد.

دکتر عباسی با بیان اینکه باید خدمات ارزنده بیش از چهار دهه استقرار نظام اسلامی به درستی تبیین شود، اظهار کرد: مسئولان باید پاسخگو باشند و ائمه جمعه نسبت به روشنگری در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: دشمن از سلاح برنده ولایت فقیه ، نماز جمعه ، بسیج و خدمات ارزنده دولت مردمی و انقلابی و اعتماد مردم به نظام وحشت کرده است.

وی تاکید کرد: باید در کنار صدا و سیما به شیوه های مختلف و با تولید محتوای اثربخش به مردم گزارش عملکرد ارائه داد تا با بیان واقعیت ها، تلاش رسانه ای دشمن بی اثر شود.

استاندار گیلان ادامه داد: همان‌گونه که فرماندهان و سربازان جنگ سخت با رهبری داهیانه امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب در دفاع از میهن اسلامی جانفشانی کردند ، امروز نیز باید در عرصه جنگ نرم به درستی فرماندهی و سربازی کنیم.

دکتر عباسی با اشاره به نقش رسانه ها برای تبیین اقدامات نظام و نیز دولت ، افزود: رسانه های دلسوز نظام با نگاهی انقلابی و فرانگر همواره در سختی ها و مشکلات همانند موفقیت ها درکنار مردم بوده اند ، از اینرو تداوم این وحدت مورد تاکید است.

وی بر لزوم آسیب شناسی عدم توجه کافی به مباحث فرهنگی، آموزشی و اعتقادی در مقاطعی از مدیریت کشور تاکید و اظهار کرد: باید همگان برای بالندگی بیش از پیش ایران اسلامی و نیز کوری چشم دشمنان با وحدت، هم صدایی و همدلی، صف آرایی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید تحت امر و اشاره ولی فقیه در میدان عمل، انقلابی باشیم، افزود: همه ادارات و نهادها دولتی و غیر دولتی، موظف خدمت بی منت و ارج گذاری به مردم و رعایت قانون و موازین اسلامی بویژه در حوزه عفاف و حجاب هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش دولت سیزدهم برای ایجاد تحول ساختاری به نفع مردم  در جهت توسعه کشور است، افزود: آیت الله دکتر رئیسی خود را به عنوان خادم مردم می داند و برای خدمت به آحاد مردم با بهره گیری از نخبگان در حوزه های مختلف، اجرای برنامه های راهبردی دولت را به صورت جدی پیگیری می کند.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای عدالت اجتماعی در همه بخش ها و عدم وجود استثنا بین مردم را معیار و سرلوحه کار مدیران دولت سیزدهم عنوان و تاکید کرد: اگر مدیری بر اساس برنامه های راهبردی دولت مردمی و انقلابی که مبنایی قانونی دارد در خدمت به مردم کوتاهی و قانون شکنی کند، بدون اغماق برکنار می شود.

وی بهترین فرصت برای مسئولان را در کنار مردم و برای خلق خدا کار کردن دانست و گفت: ارزیابی مدیران در رده های مختلف استانی و شهرستانی با معیارهای مختلف تداوم دارد.

وی ادامه داد: پیگیری امور، مشکلات و مسایل مردم به صورت میدانی، رونق تولید، رفع موانع سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت های گیلان، در دستور کار جدی مدیران در استان است.

استاندار گیلان با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در بخش های مختلف، افزود: در یک سال اخیر 350 عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی و 199 مجوز بی نام در این زمینه و برای تسهیل در امور صادر شده است.

دکتر عباسی اضافه کرد: از 700 واحد تولیدی راکد و نیمه فعال شناسایی شده در ابتدای دولت سیزدهم در گیلان، تاکنون 162 واحد راه اندازی شده است.

وی به اقدامات زیربنایی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان در گیلان اشاره و بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال، راه اندازی دهکده دانش بنیان و اولویت پرداخت تسهیلات به فعالان این عرصه نقش موثری در گسترش این مهم در استان دارد.

وی استفاده موثر از ظرفیت ها و مزیت های نقاط مختلف گیلان در حوزه های دریا، کشاورزی و گردشگری و نیز صنعت و خدمات را ضروری دانست و گفت: برای بهره مندی همه مناطق استان علاوه بر توزیع عادلانه اعتبارات بر مبنای محرومیت زدایی، سرمایه گذاری متوازن نیز در گیلان از سوی مسئولان پیگیری می شود.

استاندار گیلان به افزایش مصرف گاز با توجه به فرارسیدن فصل سرما در استان اشاره و اظهار کرد: با توجه به تجربه ارزشمند مدیریت جهادی در بخش های آب کشاورزی و برق که رضایتمندی مردم را در پی داشت، برای مدیریت مصرف صحیح گاز و جلوگیری از قطعی انرژی خانگی، تجاری و صنعتی، قرارگاه نظیری در استان تشکیل می شود.

دکتر عباسی، افزایش 350 درصدی ترانزیت کالا از بنادر، ایجاد فضای مطلوب سرمایه گذاری، اختصاص اعتبارات برای تسریع و تکمیل پروژه های نیمه تمام همچون راه آهن رشت بندرکاسپین، رشت آستارا، آزادراه رشت قزوین، عملیات اجرایی ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود و تالاب انزلی، زباله ها و مدیریت پسماند، استفاده از فناوری انرژی هسته ای در توسعه فعالیت های کشاورزی و محیط زیست، توجه به تامین کالاهای اساسی از جمله آرد و نان بویژه در پیک حضور مسافران و نیز انعقاد تفاهم نامه اجرای فاضلاب استان بویژه از جمله کلانشهر رشت با بهره گیری از ظرفیت ملی و استانی را از جمله دیگر اقدامات دولت سیزدهم در گیلان بیان کرد.

حضور مدیران استان و فرمانداران در جمع ائمه معزز جمعه و ارائه گزارش کار از فعالیت های انجام شده از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آنها تأکید کرد.

*مسئولان در پیشبرد اهداف حوزه کاری خود قاطع باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان نیز در این همایش گفت : باید در مواجه با پدیده‌های اجتماعی و بحران‌ها به‌فکر ارائه راهکار موثر و کارشناسانه و رفع مشکلات باشیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی از مسئولان خواست در پیشبرد اهداف حوزه کاری خود قاطع باشند و عنوان کرد: همه ما باید در برابر عملکردمان پاسخگو باشیم چراکه مردم پیگیر اتفاقات و مسائل روز هستند و هیچ‌وقت در زندگی از خودمان غافل نشویم و در مقابل مشکلات، خود را فراموش نکنیم چراکه در این‌صورت بازنده هستیم.

 وی با استناد به خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه (کسی که دارای قلب آگاه، خردمند و درون پاک باشد، فرجام و نتیجه کار خود را می‌بیند و خداوند نیز فراز و نشیب‌های زندگی را به او نشان می‌دهد) اشاره کرد و افزود : عالمان دینی باید نگاه واقع‌بینانه به مسائل اجتماعی داشته باشند، دشمن از کوچک‌ترین خطای ما سوءاستفاده کرده و بر طبل می‌کوبد، بنابراین باید مدیریتمان در حکومت دینی مبتنی بر امامت باشد به طوری‌که دائما چشم و گوش‌مان به لسانِ مبارک رهبری باشد در این صورت ضرر نمی‌کنیم.

در این همایش بنا به دستور استاندار گیلان، تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی استان گزارش اقدامات انجام شده حوزه فعالیت خود را ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.