تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
574 بازدید
کد خبر : 939

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی و الزام آور است

مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی و الزام آور است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آستارا از دیرباز نقطه مهم فرهنگی کشور بوده است عنوان کرد: ارائه بهترین خدمات به تمامی قشرهای جامعه از جمله هنرمندان حق همه آحاد جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از ایسنا، رضا ثقتی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا با بیان اینکه شهرستان مرزنشین آستارا جایگاه ویژه‌ای در هنر و فرهنگ کشور دارد،اظهار داشت:هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه این شهرستان به عنوان سربازان مرزی کشور در حوزه فرهنگ نقش حساسی را عهده‌دار هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان وضعیت مسائل فرهنگی در این شهرستان مرزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آستارا به لحاظ فرهنگی و علمی حرفی برای گفتن دارد و باید با بسترسازی و ایجاد فضاهای فرهنگی مناسب زمینه را برای شکوفایی استعدادهای جوان نخبه فراهم کرد.

ثقتی با اشاره به اینکه آستارا شهر تئاترهایی با ژانر طنز است اظهار کرد: هنرمندان آستارایی آثار بزرگی را آفریدند و این هنرمندان به لحاظ تحصیلاتی سرآمد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آستارا از دیرباز نقطه مهم فرهنگی کشور بوده است عنوان کرد: ارائه بهترین خدمات به تمامی قشرهای جامعه از جمله هنرمندان حق همه آحاد جامعه است.

وی از آمادگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره حیران نگین ایران خبر داد و اضافه کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا مستقر شده است و این جشنواره برای استان بسیار مهم است.

ثقتی در ادامه با تاکید بر اینکه اهمیت شورای فرهنگ عمومی در جامعه باید تبیین شود افزود: فعالیت‌های این شورا باید بیش از پیش به اطلاع مردم برسد و اهمیت موضوع‌های مطرح شده در نشست‌های شورا برای مردم تبیین شود.
وی تصریح کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی تقویت و جایگاه آن شناخته شود اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که شورای فرهنگ عمومی باید درخصوص اصلاح فرهنگ جامعه گام بردارد.

وی شورای فرهنگ عمومی را عالی ترین شورا و پارلمان محلی برای راهبری حوزه فرهنگ در هر شهرستان عنوان کرد و گفت: تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی قانونی است و تخطی از آن قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز در این نشست با تقدیر از همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آستارا در برگزاری هر چه بهتر جشنواره فرهنگی حیران نگین ایران اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره استانی اتحاد و همدلی در منطقه و مقابله با فعالیت های قوم گرایانه است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.