تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
36 بازدید
کد خبر : 18939

۱۳ هزار نفر خانواده شهید و ایثارگر مشمول دریافت زمین هستند

۱۳ هزار نفر خانواده شهید و ایثارگر مشمول دریافت زمین هستند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به حضور۳۲ هزار خانواده شهید، جانباز و آزاده در گیلان گفت: ۱۳ هزار نفر خانواده شهید، جانباز و آزاده مشمول دریافت زمین و مسکن هستند.

به گزارش آژیم، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حضور ۳۲ هزار خانواده شهید، جانباز و آزاده در گیلان اظهار کرد: در این استان هشت هزار خانواده شهید، ۲۲ هزار خانواده جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ خانواده آزاده دوران دفاع مقدس وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر خانواده شهید، جانباز و آزاده مشمول دریافت زمین و مسکن هستند، گفت: جانبازان ۲۵ تا ۷۰ درصد، فرزند و همسر شهید و آزاده‌ها مشمول دریافت زمین، جانبازان پنج تا ۷۰ درصد، فرزند، همسر، پدر و مادر شهید و آزاده‌ها نیز مشمول دریافت تسهیلات مسکن هستند و با تلاش‌های انجام شده به هفت هزار نفر خانواده شهدا، جانبازان و آزاده‌ها زمین و تسهیلات مسکن اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تأکید بر لزوم توجه به اعطای زمین و مسکن به خانواده شهدا، جانبازان و آزاده‌ها بیان کرد: یکی از اهداف بنیاد شهید و دولت سیزدهم توجه به خانواده شهدا و ایجاد فراهم آوردن شرایطی رفاهی مناسب است.

داوطلب با اشاره به کمبود زمین و تسهیلات مسکن در گیلان برای اعطا به دیگر خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در گیلان افزود: چهار هزار و ۷۲۳ نفر دیگر از خانواده شهدا و ایثارگران در گیلان مشمول دریافت زمین و تسهیلات مسکن هستند که متأسفانه هیچ زمین و تسهیلاتی برای اعطا وجود ندارد.

وی با درخواست از دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص نگاه ویژه به خانواده شهدا و ایثارگران در بودجه سال بیان کرد: در سالیان گذشته و در بودجه عمومی دولت، اعتباری برای تسهیلات، ساخت و خرید مسکن برای خانواده شهدا و ایثارگران دیده می‌شد ولی در بودجه سال ۱۴۰۲ این امر محقق نشده؛ هر چند امیدواریم در ادامه و در بودجه سال آینده به این مسئله نگاه ویژه شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از اختصاص زمین ۱۵ الی ۲۰ هکتاری به خانواده شهدا و ایثارگران در منطقه مسکن مهر رشت خبر داد و گفت: دولت موظف است بر اساس قانون به خانواده ایثارگر زمینی به متراژ ۷۰ متر در منطقه شهری و ۱۰۰ متر در منطقه روستایی به ایثارگران و خانواده شهدا اعطا کند و به همین منظور و در طول یکسال آینده زمینی با ۱۵ الی ۲۰ هکتار در مسکن مهر رشت به ایثارگران تعلق خواهد گرفت.

داوطلب یکی از نیازهای جانبازان را توجه به مسئله درمان دانست و بیان کرد: جانبازان به ویژه جانبازان شیمیایی به دلیل عارضه‌ای که دارند نسبت به دیگر افراد در معرض خطر هستند و حتی در دوران کرونا ۶۰۰ نفر از جانبازان به دلیل عارضه‌های حاصل از دوران دفاع مقدس متأسفانه جان خود را از دست داده و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه رسیدگی به روند درمانی جانبازان است، افزود: جانبازان همواره در حوزه درمان دارای مشکلاتی هستند ولی گیلان یکی از استان‌های برتر در حوزه رسیدگی به جانبازان در حوزه پزشکی دارای جایگاه خوبی در کشور است که این امر ماحصل تلاش دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و هلال احمر می‌باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به افتتاح سه گلزار شهدا در شهرهای گیلان در دهه فجر بیان کرد: دهه فجر با ویژه برنامه‌ای در روز ۱۲ بهمن و در گلزار شهدای رشت آغاز و در این مدت سه گلزار شهدا در سنگر، گوراب‌زرمیخ و بندر کیاشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

داوطلب با بیان اینکه خانواده شهدا و ایثارگران چیزی فراتر از قانون برای خود خواهان نیستند، افزود: ما شرمنده خانواده شهدا و ایثارگران هستیم زیرا آنطور که باید به آنان توجه نشده است زیرا آنان لایق ارائه بهترین خدمات بوده و چیزی فراتر از قانون برای خود خواستار نیستند‌ ولی خوشبختانه نگاه دولت، سپاه، بسیج و نمایندگی ولی فقیه در گیلان نگاهی حمایتی و ویژه است.

به گفته مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مهمانی لاله‌ها در ۱۹‌ بهمن، یادواره ۶۵ شهید دوران انقلاب اسلامی و سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در مصلی رشت از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید در دهه فجر است

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.