تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۴
262 بازدید
کد خبر : 6307

استاندار در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان تاکید کرد؛

وفور انواع کالاهای مورد نیاز عموم مردم در انبارهای گیلان

وفور انواع کالاهای مورد نیاز عموم مردم در انبارهای گیلان
تعطیلی خود سرانه  تعدادی از نانوایی ها پسندیده نیست و نیاز است  نظارت کافی و برنامه ریزی در شیفت فعالیت نانوایی ها در مناطق مختلف، رضایت مندی مردم در عرضه نان را در پی داشته باشد.

به گزارش آژیم،اسدالله عباسی در جلسه مشترک کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک بازار گیلان با تاکید بر رصد روزانه و نظارت مداوم اعضای تنظیم بازار از روند اجرای صحیح زنجیره تولید تا مصرف، افزود: با توجه به وفور انواع کالاها در انبارهای استان و ذخیره کافی کالاهای اساسی و دیگر کالاهای مورد نیاز عموم مردم گیلان، مجموع دست اندرکاران مدیریتی و نظارتی باید با تداوم بازرسی ها از بروز هر گونه تخلف در روند تولید تا عرضه کالا در بازار پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه معیشت، رفاه و سلامت مردم برای دولت سیزدهم بسیار اهمیت دارد، بر لزوم برخورد قانونی و قاطع با اخلالگران بازار تاکید و اظهار کرد:  عرضه کالاها با برنامه ریزی و مدیریت انجام شده در گیلان به اندازه کافی و با توجه به نیاز بازار مقدور است از این رو نباید اجازه داد عده ای سودجو در پیک تقاضای مردم، قیمت ها را افزایش دهند و مردم را ناراضی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: در کالاهای اساسی همانند مرغ، دولت نرخ مصوب اعلام کرده و هیچگونه گرانی قابل پذیرش نیست و باید متولیان امر زنجیره تولید تا مصرف این کالای مورد نیاز مردم در گیلان را بررسی کنند تا در حق مصرف کنندگان اجحاف نشود.

دکتر عباسی در ادامه با بیان اینکه سهمیه آرد مناطق دوردست، ارتفاعات و ییلاقی گیلان با توجه به فرارسیدن فصل سرما، با تدبیر فرمانداران با دقت در نظر گرفته شود، خطاب به فرمانداران تاکید کرد: تعطیلی خود سرانه  تعدادی از نانوایی ها پسندیده نیست و نیاز است  نظارت کافی و برنامه ریزی در شیفت فعالیت نانوایی ها در مناطق مختلف، رضایت مندی مردم در عرضه نان را در پی داشته باشد.

وی به آماده سازی مزارع کشاورزی برای فصل زراعی آتی و استفاده بهینه از زمان و موضوعاتی همچون تامین کود کشاورزی در راستای افزایش بهره وری محصول در سطح اشاره و تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان با همکاری تعاون روستایی و دیگر متولیان، هماهنگی لازم در زمینه تهیه، تامین و توزیع کودشیمیایی و آموزش کشاورزان با رویکرد افزایش تولید را داشته باشند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به افزایش تولید محصول کیوی در استان و لزوم حمایت از کیوی کاران برای صادرات این محصول مازاد بر نیاز داخلی، افزود: با توجه به فضای فراهم شده در تجارت بین الملل از سوی دولت و افزایش سهم صادرات ایران اسلامی، زیرساختهای لازم برای تسهیل امور کشاورزان نظیر حمل و نقل و بارگیری کالاها در گمرکات و رایزنی با کشورهای متقاضی با هماهنگی مناسب بین دستگاهها به خوبی صورت پذیرد تا نگرانی فعالان این بخش برطرف شود.

  دکتر عباسی حمایت از تولیدات استان از جمله برنامه ریزی برای تامین سوخت مورد نیاز فصل سرما را مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: از ورود محصولات تولیدی گیلان همانند فندق و بادام به استان همزمان با تولید این محصولات در منطقه جلوگیری شود.

در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای گیلان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، اعضای حاضر گزارشی از اقدامات صورت گرفته را ارائه کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.