تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
194 بازدید
کد خبر : 13229

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

کارخانه داروگر دوباره باز شد | کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند

کارخانه داروگر دوباره باز شد | کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند
نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، گفت: پلمب کارخانه داروگر امروز باز شد و کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند.

به گزارش آژیم به نقل از فارس، علی خدایی با اشاره به برگزاری جلسه اضطراری هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران درباره کارگران شرکت داروگر، اظهار داشت: با توجه به اخراج کارگران و پلمب کارخانه داروگر که طی روزهای گذشته توسط کارفرما صورت گرفته بود، امروز جلسه‌ای برای رفع این مشکلات در مقابل کارخانه داروگر برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه کارگران اخراجی، نماینده اداره کار، وکیل شرکت داروگر و همچنین نمایندگان شورای اسلامی کار حضور داشتند، افزود: پیرو بحث و بررسی‌های انجام شده در جلسه مذکور که پیش از آن برگزاری آن به مراجع استان اطلاع داده شده بود؛ توافقاتی صورت گرفت و در نتیجه کارخانه از پلمب خارج و در واحد تولید کارخانه باز و کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند.

برگزاری جلسه امروز رفع مشکلات کارخانه داروگر

رئیس هیات مدیره شورای اسلامی کار استان تهران اظهار داشت: همچنین برای حل مسائل مربوط به حوزه روابط کار و کارگر نیز مقرر شد که اداره کل کار یک شعبه ویژه در نظر بگیرد تا سریعا مشکلات این بخش رسیدگی و حل شود.

وی بیان داشت: در رابطه با رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و مالیاتی شرکت داروگر نیز مقرر شد تا مسائل توسط کارفرما پیگیری شود.

نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه تشخیص اینکه در رابطه با مسائل مالیاتی و مشکلات پیش آمده در مورد شرکت داروگر اداره مالیات درست می‌گوید یا کارفرما، با ما نیست، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا مشکلات کارگران حل شود و درخواست ما از مسئولین این است که هر چه زودتر بررسی مشکلات شرکت در خصوص مالیات و غیره انجام شود تا مشکل کارگران حل شود.

وی اظهار داشت: البته از جانب نهادهای مختلف قول همکاری داده شده است تا در اسرع وقت به اختلاف پیش آمده بین کارفرما و اداره مالیات رسیدگی شود و لذا ما نیز این مسئله را به مراجع رسیدگی می‌سپاریم و آن چیزی که اکنون برای شورای اسلامی کار حائز اهمیت است از سرگیری تولید در این کارخانه است.

وی افزود: کارفرما مدعی است که اموال خود را به اداره مالیات معرفی کرده و اگر برای وی حسابی باز شود می‌تواند تولید را از سر گیرد ضمن اینکه وی بر این اعتقاد است است که این کارخانه از ظرفیتی برای ایجاد ۸ هزار اشتغال برخوردار است.

به گزارش فارس در روزهای گذشته کارخانه داروگر توسط پلمب و کارگران این کارخانه توسط کارفرما اخراج شدند.

گفته می‌شود دلیل این اتفاقات کشمش بین اداره مالیات و مالک کارخانه است.

هلدینگ سهامی عام کف که داروگر یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن است، صابون، شامپو و سایر مواد شوینده تولید می‌کند. شرکت سهامی عام کف، شامل چندین زیر مجموعه بوده از جمله شرکت تولی پرس و داروگر و در مجموع چندین شرکت زیرمجموعه در بخش‌های غذایی، دارویی، بهداشتی و شوینده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.