تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
88 بازدید
کد خبر : 20196

با امضای ۵۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

اعلام وصول استفساریه  بند ۲۵ ماده ۳۲ قانون انتخابات | آیا پای انتخابات تالش در میان است؟

اعلام وصول استفساریه  بند ۲۵ ماده ۳۲ قانون انتخابات | آیا پای انتخابات تالش در میان است؟
بنظر می رسد تصویب این طرح علاوه بر جلوگیری از سواستفاده های احتمالی داوطلبان و تاثیر ملی آن ، در ادامه حاشیه های انتخابات تالش نیز می باشد.

به گزارش آژیم ، با توجه به اختلاف نظر اعضای شورای نگهبان در خصوص مشمولیت بند ۲۵ ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس مبنی بر تکلیف به استعفا بر اشخاص حقیقی که به نمایندگی از سهامداران شخص حقوقی عضو یا مدیر عامل هیئت مدیره هستند ،و لزوم تبیین موضوع استفساریه ای در این زمینه در مجلس اعلام وصول شد.

پاسخ نهایی این استفساریه به اختلاف نظرات پیش آمده مبنی بر استعفا یا عدم استعفای اشخاصی که به نمایندگی از طرف اشخاص حقوقی عضو هیئت مدیره یا مدیر عامل شرکت های دولتی یا وابسته به دولت هستند ،پایان خواهد یافت.

در میان امضا کنندگان این طرح نام حسن محمد یاری نماینده تالش،رضوانشهر و ماسال نیز به چشم می خورد، بنظر می رسد تصویب این طرح علاوه بر جلوگیری از سواستفاده های احتمالی داوطلبان و تاثیر ملی آن ، در ادامه حاشیه های انتخابات تالش و اصفهان نیز می باشد.

پیشتر برخی رسانه های رسمی تالش در مطالب و تحلیل های حقوقی خود به لزوم استعفای این افراد اشاره کرده بودند که بررسی ها نشان می دهد نمایندگان محلس و بسیاری از اعضای شورای نگهبان نیز بر همین عقیده یم باشند.

متاسفانه نماینده منتخب تالش چندی پیش و در واکنش به مطالب تحلیلی رسانه ها و مطالبه گری مردم در این زمینه ،در توهینی آشکار آنان را بد ذات و نابخرد نامیده بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.