تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
196 بازدید
کد خبر : 15331

ساخت بیمارستان جنرال، نیاز استان گیلان است

ساخت بیمارستان جنرال، نیاز استان گیلان است
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه امکانات پزشکی در استان گفت: ساخت بیمارستان جنرال نیاز استان گیلان است.
به گزارش اژیم ،دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان صبح امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان  گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام عرصه سلامت اظهار کرد: نیروهای متخصص و باتجربه و سایر امکانات نباید تنها در رشت متمرکز شود و مسئولان مربوطه به موضوع تمرکز زدایی توجه کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت خانه‌های بهداشت و نقش مهم آنها در موضوع جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: همه امکانات گیلان باید برای موضوع جمعیت جوانی و پرداختن به این مهم بسیج شوند و این آمادگی در استان وجود دارد.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف علم پزشکی خاطر نشان کرد: در بخش دارو در مسیر خودکفایی هستیم و در حوزه درمان نیز به خودکفایی رسیدیم و نیازی به کمک کشورهای دیگر نداریم.
دکتر عباسی ضمن بزرگداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای انقلاب اسلامی، سلامت، مدافعان حرم و امنیت کشور اظهار کرد: اگر چه کارهای خوبی در بخش بهداشت و درمان گیلان انجام شده است اما یک سری مشکلات در این بخش باید مورد توجه قرار گیرد و مرتفع شود.
وی با تاکید بر این مطلب که نباید منتظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش تخت‌های بیمارستانی یا ساخت بیمارستان در این استان باشیم، اضافه کرد: بیمارستان جنرال نیاز گیلان است که بعد از هفته دولت با تشکیل جلسه شورای سلامت باید این موضوع تعیین تکلیف شود.
وی در ادامه سخنانش با تبریک روز پزشک و داروساز و با بیان اینکه گیلان از جراحان حاذقی برخوردارست که نه تنها در کشور بلکه در جهان مطرح هستند، اظهار کرد: پزشکان نخبگان جامعه هستند و از هوش خاصی برخوردارند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های پزشکان برای مردم محسوس است و قدر این قشر را می‌دانیم، خاطر نشان کرد: سختی کار و زحمات پزشکان در دوران کرونا هرگز فراموش نخواهد شد.
دکتر عباسی با یادآوری دوران تلخ شیوع کرونا و پاسداشت یاد و فعالیت پزشکان و کادر درمانی که در این راه جان خود را از دست دادند ،اظهار کرد: پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی زحمات زیادی در دوران کرونا متحمل شدند که قدردان همه آنان هستیم.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با تشریح کارها و تلاش‌های انجام شده در دوران کرونا برای کشف راه‌های درمان و پیشگیری خاطر نشان کرد: کادر پزشکی مجدانه در صف نخست برای حفظ سلامت مردم خدمت کردند و حتی جانشان را از دست دادند اما فداکارهای آنان در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.
دکتر عباسی با بیان اینکه کرونا در ابتدا به عنوان یک بیماری ناشناخته و با بروز مشکلاتی وارد کشور شد، اضافه کرد: در شرایطی که هیچ کشوری به ایران واکسن و امکانات نمی‌داد، متخصصان و پژوهشگران داخل کشور با همت فراوان واکسن ساختند و سختی‌های زیادی را در این راه متحمل شدند.
در پایان این مراسم از جمعی از پزشکان و داروسازان استان گیلان با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.