تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
108 بازدید
کد خبر : 18273

تکمیل ۴۵ طرح آبرسانی روستایی در گیلان

تکمیل ۴۵ طرح آبرسانی روستایی در گیلان
سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان از آب رسانی به ۵۹ روستای استان در قالب ۴۵ طرح در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ علیرضا غیاثی گفت: با افتتاح ۴۵ طرح آب رسانی روستایی در دهه فجر امسال، به ۵۹ روستای گیلان آب رسانی شده و ۹ هزار و ۵۱۰ خانوار روستایی هم از آب بهداشتی و تصفیه شده برخوردار می‌شوند.

وی افزود: ۱۴ طرح از محل اجرای طرح‌های محرومیت زدایی برای آبرسانی به ۲۴ روستا، ۳ طرح از محل صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به ۷ روستا و ۲۸ طرح هم از محل اعتبارات استانی برای آب رسانی به ۲۸ روستا با اعتبار بیش از ۶۷۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه ۸ طرح آب رسانی برای خانوار‌های روستایی و ۸۷ کیلومتر شبکه توزیع آب و ۳۷ کیلومتر خط انتقال اجرا شد، گفت: با حفر و تجهیز ۲ دهنه چاه و بهسازی ۲ دهنه چشمه، ۴۴ لیتر در ثانیه بر ظرفیت تولید آب این روستا‌ها افزوده می‌شود.

علیرضا غیاثی افزود: ۳ طرح آبرسانی در حوزه شهری هم به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال در این مدت به بهره برداری خواهد رسید و حدود ۲ و نیم کیلومتر خط انتقال اجرا شده و بیش از ۳۶۵ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

سرپرست آب و فاضلاب گیلان اجرای ۵۲۵ متر خط انتقال آب در شهرستان رشت و توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب بخشی از شهر آستارا، عملیات اجرایی ساخت لخته ساز و همزن تصفیه خانه آب بهارستان را از طرح‌های آبرسانی حوزه شهری تا پایان امسال عنوان کرد.
علیرضا غیاثی افزود: بر اساس آخرین آمار‌های دریافتی، بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی گیلان از خدمات شبکه آب و فاضلاب استان بهره مندهستند که بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی استفاده می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.