تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳
141 بازدید
کد خبر : 20525

با ۱۵۶ رای نمایندگان مجلس؛

تصویب استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

تصویب استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی
ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش آژیم، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۱۵۶ رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

در اجرای این قانون که مربوط به استعفای داوطلبان مجلس شورای اسلامی از هیات مدیره شرکت های دولتی و وابسته می باشد،شاهد برخی اختلاف نظرات بودیم که پس از تصویب این استفساریه در شورای نگهبان این اختلاف نظرات پایان خواهد یافت.

بر این اساس داوطلبانی که عضو هیات مدیره شرکت های دولتی و وابسته به دولت می باشند،طبق قانون باید ۶ ماه قبل از انتخابات از هیات مدیره این شرکت ها استعفا دهند .

در انتخابات اخیر در برخی حوزه های انتخابیه از جمله تالش،رضوانشهر و ماسال،اصفهان و همدان شاهد اعتراضاتی مبنی بر  لزوم استعفای منتخبین در این حوزه ها بودیم که شائبه ها و انتقادات بسیاری در پی داشته است.

فارغ از اینکه که تصویب این قانون چه تاثیری در روند بررسی اعتبار نامه برخی از منتخبین مجلس دوازدهم خواهد داشت،تصویب این قانون به معنای پایان شائبه ها و اختلاف نظرات در این زمینه خواهد بود./

پایگاه خبری تحلیلی آژیم چندی پیش در  مطالبی تحلیلی بر لزوم استعفای این داوطلبان تاکید کرده بود که با رای قاطع مجلس صحت تحلیل حقوقی این رسانه یک بار دیگر مورد تایید قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سال1402؛ مهار تورم و رشد تولید تیپاکس رشت پیشخوان مطبوعات

وزرشی