تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
86 بازدید
کد خبر : 18982

نشست ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی

تامین امنیت انتخابات با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه

تامین امنیت انتخابات با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه
رئیس کل دادگستری گیلان گفت: با گزارش به موقع جرایم انتخاباتی می‌توان از بروز دیگر جرایم در روند برگزاری انتخابات جلوگیری کرد.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی در نشست ستاد پیشگیری ازجرائم انتخاباتی، با تاکید بر تامین امنیت انتخابات با ورود به موقع در پیشگیری از جرایم انتخاباتی، گفت: همه باید با تمام توان برای امنیت انتخابات پیش رو تلاش و با نگاه واقعی جرائم انتخاباتی را شناسایی و از بروز آن‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به وظیفه مهم رسانه ملی در انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: نهضت انتخابات و ایجاد شور و اشتیاق برای مشارکت مردم در این حماسه بر عهده رسانه ملی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی پیشگیری از جرائم انتخاباتی را زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات عنوان کرد و افزود: نباید از تبلیغات گسترده و تاثیر گذار دشمنان غافل شویم چرا که دشمن تلاش دارد تامردم از آمدن پای صندوق‌های رای منصرف کند و رسانه ملی باید با بهره گیری از هنر، شور و شوق انتخاباتی را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم کند.

وی به ثبت نام نامزد‌ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از همه سلایق و قشر‌ها در این دوره نامزد شده اند و ثبت نام داوطلبان در مقایسه با دوره قبل ۵۰ درصد بیشتر است.

سیف الله مسرور، معاون قضایی رئیس دادگستری گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۷ نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده است گفت: در حال حاضر ۲۷ گزارش تخلف از نامزد‌ها به این ستاد گزارش و اقدامات لازم انجام شده است و ۱۷ تخلف نیز به دادستان‌ها گزارش شد که برای ۶ فقره پرونده قضایی تشکیل و ۳۸۰ پیام تذکر هم از ستاد پیشگیری جرائم انتخاباتی برای نامزد‌ها ارسال شده است.

دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی گیلان با اشاره به اینکه تشویش اذهان، تبلیغات زود هنگام و نشر اکاذیب از جمله مصدایق جرایم انتخاباتی است، افزود: جرایم اعلام شده بعد از انتخابات هم بررسی و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

جواد شفیعی ثابت دبیر ستاد انتخابات گیلان هم در این نشست گفت: گیلان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سالم را دارد و تاکنون ۱۴ هزار نفر عوامل اجرایی انتخابات در سامانه ستاد انتخابات ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تا به امروز ۴۴۲ نامزد مجلس شورای اسلامی تایید شده اند و ۵ نامزد خبرگان رهبری هم از گیلان تایید صلاحیت شده اند.

شفیعی ثابت با بیان اینکه شهرستان رشت و خمام ظرفیت تمام الکترونیکی شدن انتخابات پیش رو را دارد گفت: برای الکترنیکی کردن همه صندوق‌های رای در گیلان به ۳ هزار دستگاه الکترونیکی نیاز داریم.

احمد آرام، قائم مقام صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه در ایام انتخابات صدا و سیمای گیلان برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی را برای برگزاری انتخابات تدوین و طراحی کرده است، گفت: راه اندازی میزگرد‌های انتخاباتی، بسته‌های خبری، سریال جایزه و برنامه تکاپو از جمله برنامه‌های صدا و سیمای گیلان است که در این ایام پخش می‌شود.

وی افزود: افتتاح شبکه‌های محلی از دیگر اقدامات صدا و سیما برای تبلیغات سالم نامزد‌های انتخاباتی است.

در پایان نشست هر یک از اعضای ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات، انتقادات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر برگزار کردن این انتخابات مطرح کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.