تاریخ انتشار : شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
60 بازدید
کد خبر : 19145

۱۸ نامزد گیلانی انتخابات مجلس دوازدهم انصراف دادند

۱۸ نامزد گیلانی انتخابات مجلس دوازدهم انصراف دادند
دبیر ستاد انتخابات گیلان با اشاره به انصراف برخی از نامزدهای انتخابات مجلس در گیلان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون، ۱۸ نامزد انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی انصراف خود را به فرمانداری‌ها اعلام کردند.

به گزارش آژیم، جواد شفیعی ثابت، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: از ابتدای شروع فرآیند انتخابات تا امروز پنجم اسفند، ۸۳ داوطلب از ادامه رقابت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان انصراف دادند.

وی با اشاره به انصراف‌های اخیر برخی نامزدها گفت: از این تعداد، ۱۸ نفر از ابتدای اسفند و پس از اعلام نظر شورای نگهبان انصراف خود را در فرمانداری‌ها ثبت کردند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان با بیان اینکه هزار و ۱۷۸ نامزد برای انتخابات مجلس دوازدهم پیش ثبت نام کرده بودند، افزود: ۶۸۳ نفر ثبت نام خود را قطعی کردند و از این تعداد صلاحیت ۱۱۸ نفر تأیید نشده است.

به گفته شفیعی ثابت، از بین تأیید صلاحیت شدگان تا ساعت ۱۱ امروز پنجم اسفند ۱۴۰۲، در حال حاضر ۴۱۲ نامزد در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس تا هشتم اسفند است، گفت: این مهلت تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه است و با پایان این مهلت، درخواستی در این خصوص ثبت نخواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.