تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
165 بازدید
کد خبر : 4216

رواج ویلانشینی در روستاها مورد تأیید دولت نیست

رواج ویلانشینی در روستاها مورد تأیید دولت نیست
استاندار گیلان گردشگری را یکی از مزیت های استان گیلان خواند و گفت: تبدیل روستا به ویلانشینی و اختلال در سبک زندگی و آسایش روستائیان مورد تأیید دولت نیست بنابراین نباید اجازه دهیم که ویلانشینی در روستاها رایج شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم به نقل از فارس، اسدالله عباسی امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان گیلان هم‌زمان با روز ملی روستا و عشایر در روستای جهانی قاسم‌آباد رودسر اظهار کرد: قاسم‌آباد دارای مردمانی سخت‌کوش با آداب‌ورسوم ویژه‌ای است به‌عنوان دهکده صنایع‌دستی ثبت جهانی شده است.

وی به ظرفیت صنایع‌دستی در کنار چشم‌اندازهای طبیعی و گردشگری قاسم‌آباد به‌عنوان بستر مناسب ایجاد اشتغال جوانان روستایی این منطقه برشمرد و افزود: توسعه گردشگری و توجه به ظرفیت‌های بومی روستاها می‌تواند به اشتغال پایدار روستاها کمک کند.

استاندار گیلان اشتغال پایدار روستایی را ضروری خواند و گفت: توجه به ظرفیت‌های روستایی استان گیلان که به معاش مردمان این دیار وابسته بوده؛ مانند دامداری، کشاورزی، باغات چای و مرکبات، صنایع‌دستی و اقتصاد دریا می‌تواند در توسعه استان تأثیرگذار باشد.

وی توجه به رفع مشکلات روستائیان که چرخ تولید کشور را می‌چرخاند را مورد تأکید مسؤولان قرار داد و بیان کرد: راه‌اندازی نمایشگاه و بازارچه صنایع‌دستی به‌منظور حمایت از فعالان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های این استان به گردشگران و مسافران می‌تواند در راستای حمایت از اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی مؤثر باشد.

عباسی بررسی و بازنگری طرح‌های هادی روستایی را به‌منظور تسهیل در امور روستائیان را در دستور کار دانست و افزود: گردشگری یکی از مزیت‌های استان گیلان است؛ اما تبدیل روستا به ویلانشینی و اختلال در سبک زندگی و آسایش روستائیان مورد تأیید دولت نیست؛ بنابراین نباید اجازه دهیم که ویلانشینی در روستاها رایج شود.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه به روستاهای رودسر

فرماندار رودسر نیز در این مراسم با اشاره به میزبانی این شهرستان در برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی روستائیان گیلان اظهار کرد: شهرستان رودسر دارای پنج شهر، چهار بخش، ۱۰ دهستان و ۴۳۹ روستا جمعیتی بالغ بر ۱۴۷ هزار نفر که قریب به ۷۳ هزار نفر جمعیتش روستایی است دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در راستای تولید است.

محمدرضا شهاب زاده با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت‌های روستایی می‌تواند به حوزه اشتغال جامعه کمک کند، افزود: در کمیته برنامه‌ریزی رودسر در سال جاری بودجه‌ای بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان برای شهرستان در نظر گرفته شده که از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان مختص روستاهای شهرستان است.

به گزارش فارس این نمایشگاه که هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد بالغ بر ۳۰ غرفه در بخش‌های مختلف صنایع‌دستی و محصولات روستایی برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.