تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
22 بازدید
کد خبر : 20016

رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور

رتبه اول گیلان در تولید مرغ اجداد کشور
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: استان گیلان با دارا بودن ۱۱ واحد پرورش وتولید مرغ اجداد رتبه اول را در کشور دارا است.

به گزارش آژیم،صالح محمدی با اشاره به اینکه خط پرورش و تولید مرغ اجداد استان گیلان با ۳۰۵ هزار قطعه مشغول به فعالیت است ،اظهار کرد:این در حالی است که ظرفیت اسمی کل کشور قریب به یک میلیون و صد هزار قطعه است و استان گیلان ۲۸ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان افزود: مرغ اجداد دارای صفات زیستی خاص و خلوص ژنتیکی بالا است و به عنوان مبنا در اصلاح و تولید نژادها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان برای افزایش تولید مرغ اجداد خبر داد و گفت: تسهیل در مقررات و قوانین جهت صدور مجوزها و پیگیری اصلاح و فرآیند انجام کار برای واحدهای مرغ اجداد گوشتی در استان، پرداخت تسهیلات به واحدهای مرغ اجداد در جهت حمایت و توسعه تولید مرغ اجداد در استان و ترغیب متقاضیان واحدهای مادر گوشتی جهت جوجه ریزی اجداد گوشتی در واحدهای مرغ مادر به صورت تک دوره‌ای از جمله برنامه های این سازمان برای تقویت پرورش و تولید مرغ اجداد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.