تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸
138 بازدید
کد خبر : 17380

پاییز و زمستان ایران 2 درجه گرم‌تر سال‌های گذشته است

پاییز و زمستان ایران 2 درجه گرم‌تر سال‌های گذشته است
تارنمای TROPICAL-TIDBITS پیش‌بینی کرد، ایران در سه ماهه پیش رو بین 0.25 تا 2 درجه افزایش دما نسبت به بلندمدت را تجربه خواهد کرد.

 

این افزایش دما در گستره ایران بین 0.25 تا 2 درجه سانتیگراد اتفاق خواهد افتاد و مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، شرق و مرکز ایران بیشترین میزان افزایش دما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهند کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این تارنمای آماری در 6 ماه آینده نیز کشور درگیر افزایش دما خواهد بود و مکان‌هایی از استان‌های اصفهان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشترین افزایش دما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه خواهند کرد.

*سیلاب نتیجه افزایش گرما در ایران است

در این راستا عباس علمداری، کارشناس مسائل اقلیمی به خبرنگار فارس گفت: تغییرات اقلیمی سبب شده تا همه دنیا از جمله ایران با افزایش دما مواجه شوند که این پدیده در کنار پیش‌بینی افزایش بارندگی به سیلاب منتهی خواهد شد.

به گزارش فارس، بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی سال آبی گذشته با افزایش 1.1 درجه‌ای میانگین دمای هوای کشور نسبت به میانگین بلندمدت به اتمام رسیده بود و پیش‌بینی‌های اقلیمی حاکی از تداوم شرایط افزایش دما در ایران است.

در این شرایط تغییر الگوی بارش از برف به باران در کنار افزایش روان‌آب‌ها می‌تواند شدت بارندگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت و زمینه شکل‌گیری پدیده سیلاب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم بزند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.