تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
157 بازدید
کد خبر : 6206

سخنان متوهمانه بایدن در گردهمایی انتخاباتی در کالیفرنیا

سخنان متوهمانه بایدن در گردهمایی انتخاباتی در کالیفرنیا
بایدن در جمع شماری از هواداران حزب دموکرات در شهر سن دیه گو کالیفرنیا در اظهاراتی مداخله جویانه، با دادن وعده آزادسازی ایران، مدعی شد: مخالفان به زودی موفق به رهاسازی ایران می‌شوند.

به گزارش آژیم،بایدن در اظهاراتی در یک گردهمایی انتخاباتی و در جمع شماری از هواداران حزب دموکرات شهر سن دیه گو در ایالت کالیفرنیا، با مداخله در امور داخلی کشورمان و دادن وعده آزادسازی ایران، مدعی شد: ایران را آزاد می‌کند و به زعم او، تظاهرکنندگان ایرانی به زودی خود را آزاد می‌کنند.

گفتنی است پس از این سخنان مداخله جویانه، کاخ سفید از اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا عقب نشینی کرد.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره منظور بایدن از سخنانش درباره آزاد کردن ایران، گفت: رئیس جمهور آمریکا یک بار دیگر همبستگی واشنگتن را با معترضان ایران اعلام کرد که این کار را از همان ابتدا هم انجام داده است.

جان کربی توضیح داد که ایجاد تغییر بر عهده مردم ایران است و آن‌ها باید درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

همچنین قابل ذکر است که رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، چندی پیش در ادامه لفاظی‌ها ضد ایران، ادعا کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در صورت شکست دیپلماسی در برابر تهران، گزینه نظامی را بررسی خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

در همین حال ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان روز ۱۳ آبان در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در پاسخ به سخنان متوهمانه بایدن تاکید کرد: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و ایران هرگز گاو شیرده آمریکا نخواهد شد. (جزئیات بیشتر)

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا، رفتار واشنگتن را ریاکارانه توصیف کرد و از بایدن خواست حمایت از داعش را متوقف کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری خطاب به رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: کاخ سفید در اغتشاشات اخیر مروج خشونت و ترور شد و همزمان، برای توافق هسته‌ای تلاش می‌کند.(جزئیات بیشتر)

همچنین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور آمریکا ضد کشورمان گفت: از پدرخوانده داعش، آزادسازی به سبک داعش برمی آید نه غیر آن.

آقای کنعانی تاکید کرد: آمریکا هرجا پا گذاشت، قتل و غارت و بی ثباتی به همراه آورد و افغانستان، عراق، لیبی و سوریه پیش چشم ملت‌ها قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.