تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
25 بازدید
کد خبر : 20009

آیا فقط نوشیدن شیر قبل از خواب خوب است؟

آیا فقط نوشیدن شیر قبل از خواب خوب است؟
غذاهای لبنی مانند شیر حاوی تریپتوفان، منیزیم و روی هستند که برای تولید سروتونین و ملاتونین ضروری هستند – که هر دو می‌توانند به بهبود خواب کمک کنند.

به گزارش آژیم،لبنیات انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای بسته ای از ویتامین ها و مواد معدنی مهم هستند. و مزایای سلامتی مرتبط با تغذیه لبنیات فقط به روز محدود نمی شود – شما می توانید همان فواید را در شب نیز دریافت کنید. به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، خوردن شیر، پنیر یا ماست قبل از خواب ممکن است به خواب بهتر کمک کند.

خواب به بدن ما این فرصت را می دهد تا بهبود یابد، دوباره تنظیم شود و برای روز بعد آماده شود. بنابراین خواب بر عملکرد مغز، خلق و خو و سلامت تاثیر می گذارد. فراتر از روال های بهداشت خواب، عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی می توانند نقش مهمی در کیفیت خواب داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیب غذاهای لبنی، با مواد مغذی و ترکیبات منحصر به فردشان، در رژیم غذایی سالم ممکن است به یک استراحت خوب شبانه کمک کند.

وقتی قبل از خواب یک لیوان شیر می خورید چه اتفاقی می افتد؟

شیر 13 ماده مغذی ضروری را فراهم می کند که هر کدام فواید مهمی دارند. از ساخت استخوان ها و ماهیچه های قوی گرفته تا حمایت از سلامت ایمنی و انرژی پایدار، تغذیه شیر نقش های فیزیولوژیکی زیادی ایفا می کند. اما شیر در شب نیز می تواند جادوی خود را انجام دهد.

غذاهای لبنی مانند شیر حاوی تریپتوفان، منیزیم و روی هستند که برای تولید سروتونین و ملاتونین ضروری هستند – که هر دو می‌توانند به بهبود خواب کمک کنند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در شیر و سایر غذاهای لبنی ممکن است به بهبود کیفیت خواب کمک کنند. در نهایت، نوشیدن یک نوشیدنی گرم می تواند اثرات تسکین دهنده ای در روتین قبل از خواب داشته باشد.

بنابراین هنگامی که قبل از خواب شیر گرم می نوشید (یا شیر سرد، اگر این مورد شماست)، نه تنها بدن خود را با مواد مغذی تغذیه می کنید، بلکه ممکن است به بدن خود کمک کنید راحت تر بخوابد.

وقتی قبل از خواب پنیر می خورید چه اتفاقی می افتد؟

یکی دیگر از انواع محبوب و خوشمزه لبنیات، پنیر است که هشت ماده مغذی ضروری را ارائه می دهد. و درست مانند مواد مغذی موجود در شیر، هر کدام نقش منحصر به فردی دارند. به طور مشابه، پنیر می تواند یک میان وعده مفید قبل از خواب باشد.

پنیر علاوه بر تریپتوفان، منیزیم و روی که باعث خواب می شود، پروتئین باکیفیت، از جمله کازئین، که برای ترمیم عضلات مهم است، فراهم می کند. هنگامی که ما می خوابیم، بدن ما تحت یک فرآیند تنظیم مجدد قابل توجهی قرار می گیرد. بنابراین خوردن غذاهای کازئین مانند پنیر قبل از خواب می تواند این بهبود و نگهداری شبانه را تقویت کند. غذاهای پروتئینی نیز سیر کننده هستند و در نتیجه می توانند اثر آرام بخشی داشته باشند، و این تخته غذا را در شب جذاب تر می کند.

بنابراین، اگر قبل از خواب از پنیر لذت می‌برید، ممکن است استراحت راحت‌تری داشته باشید، زیرا بدنتان بهبود می‌یابد و به شما این امکان را می‌دهد که آماده برای گرفتن روز بیدار شوید.

وقتی قبل از خواب ماست می خورید چه اتفاقی می افتد؟

ناگفته نماند، ماست یکی دیگر از مواد غذایی لبنی پرطرفدار است که ارزش غذایی خوبی دارد. ماست 9 ماده مغذی ضروری از جمله پروتئین و روی را فراهم می کند. این ماست در کنار تریپتوفان و منیزیم موجود در آن، ماست را به یک مکمل هوشمند برای یک رژیم غذایی خواب‌آور تبدیل می‌کند. اما دلیل دیگری وجود دارد که این غذای لبنی مفید برای روده ممکن است منجر به خواب بهتر شود.

تحقیقات نشان می دهد که غذاهای لبنی تخمیر شده حاوی گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) هستند، یک انتقال دهنده عصبی بازدارنده که ممکن است به کیفیت خواب کمک کند. و غذاهای لبنی تخمیر شده مانند ماست دارای ترکیبات زیست فعال منحصر به فردی هستند که می توانند خواص ضد التهابی داشته باشند و به خواب شبانه ترمیم کننده کمک کنند. در نهایت، ماست به عنوان یک غذای پروبیوتیک، یک میکروبیوم سالم را تامین می کند که ممکن است از سلامت روان و تندرستی از طریق محور روده- مغز حمایت کند.بنابراین مصرف شبانه ماست ممکن است به آرامش ذهن و بدن شما کمک کند و از یک استراحت شبانه بهتر حمایت کند.

ترجمه : میترا جودکیان مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.