تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
389 بازدید
کد خبر : 6588

بوی ورشکستگی می آید

شهرداری اسالم امتیاز جایگاه سی ان جی را هم فروخت

شهرداری اسالم امتیاز جایگاه سی ان جی را هم فروخت
فروش اموال و منابع در آمد پایدار یک مجموعه برای تامین هزینه های جاری قطعا پیامی جز ورشکستگی و درماندگی شهرداری اسالم را به افکار عمومی مخابره نمی کند.

به گزارش آژیم، عزیز عاقبتی خبرنگار و فعال سیاسی در واکنش به فروش اموال شهرداری اسالم توسط شهردار و اعضای شورای اسلامی این شهر در یادداشتی نوشت:

چندی پیش بود که خبر فروش یک قطعه زمین مربوط به شهرداری اسالم در رسانه ها منتشر شد،اما گویا این پایان ماجرا نیست و این روزها خبرهایی مبنی بر فروش جایگاه سی ان جی به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان ،البته بدون برگزاری مزایده توسط شهرداری این شهر به گوش می رسد.

در حالی که سیاست های کلان کشور و همه کارشناسان بر آن تاکید دارند که شهرداری ها برای بقای خود باید به فکر کسب در آمد پایدار باشند،مشاهده می شود شهرداری و شورای اسلامی شهر اسالم  یک به یک منابع درآمد پایدار این شهرداری را به فروش می رسانند.

حقیقت اینست کمک های دولتی به شهرداری ها روز به روز در حال کاهش است و دولت ها دیگر توان حمایت از شهرداری ها را ندارند، هشداری که سالهاست صدایش در حوزه مدیریت شهری پیچیده است، خبری که گویا به گوش شهردار و برخی اعضای شورای شهر اسالم که از قضا ادعایشان گوش فلک را کر کرده است،نرسیده ،تا عزیزان بدون درک و توجه به آینده ،چوب حراج به اموال مردم بزنند.

اگر فروش اموال یک سازمان با هدف سرمایه گذاری و تبدیل درآمد حاصل از آن به احسن باشد،امری پسندیده و در جهت استفاده بهینه از اموال و دارایی های آن مجموعه می باشد،اما حقیقت اینست مهمترین عملکرد شهرداری اسالم در دوره جدید، نصب چادرهایی در ساحل  آلالان با عنوان طرح گردشگری و تعریض خیابان داخل شهر بود که انتقادات و تمسخر بسیاری از کارشناسان و مردم را در پی داشت.

طرحی که با وجود پرداخت اجاره 30 میلیون تومانی به ادعای شخص شهردار این شهر در گفتگو با یکی از رسانه ها ،هنوز گزارشی از سرنوشت و درآمد حاصل از آن ارائه نشده است.

معمولا فروش اموال و دارایی های بلااستفاده یک مجموعه ،یکی از اقداماتی است که مدیران یک سازمان جهت جلوگیری از ورشکستگی دست به آن می زنند،اما فروش اموال و منابع در آمد پایدار یک مجموعه برای تامین هزینه های جاری قطعا پیامی جز ورشکستگی و درماندگی شهرداری اسالم را به افکار عمومی مخابره نمی کند.

اتفاقی که حساسیت و ورود هر چه سریعتر دستگاه های نظارتی جهت بررسی دلایل و اهداف چنین اقداماتی از سوی مجموعه مدیریت شهری اسالم با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان اسالمی را می طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.