تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
71 بازدید
کد خبر : 17819

ثبت ۲ اثر هنرمندان گیلانی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

ثبت ۲ اثر هنرمندان گیلانی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ازثبت ۲ اثر هنرمندان استان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و گفت:این دو هنرمند آثارشان را به عنوان علامت تجاری و برند ثبت کردند.

به گزارش آژیم به نقل از مهر ،ولی جهانی اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع دستی یکی سرآمدهای کشور است و در این راستا دنبال احیا و توسعه رشته‌ها و دست سازه‌های هنری هستیم.

وی از ثبت و برند سازی ۲ اثر هنری صنایع دستی گیلان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد و افزود: ۲ هنرمند صنایع دستی گیلان آثارشان به عنوان علامت تجاری و برند برتر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های صنایع دستی استان در کشور و جهان بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی و اهمیت برندسازی در این حوزه با پیگیری‌های معاونت صنایع دستی و برگزاری کارگاه آموزش برندسازی و آشنایی با روند ثبت برندهای صنایع دستی در سال جاری تاکنون ۲ هنرمند از قاسم آباد روستای جهانی چادر شب بافی و رشت شهر ملی رشتی دوزی نسبت به ثبت علامت تجاری خود از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدام کردند.

جهانی با بیان اینکه رشته‌های چادر شب بافی و رشتی دوزی به عنوان رشته مهم صنایع دستی گیلان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسید، گفت: در بخش رشتی دوزی خانم رهبریار و در بخش چادر شب خانم نیک نفس موفق به ثبت علامت تجاری در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شدند.

وی با بیان حدود ۲۹۰۰۰ هنرمند گیلانی در ۸۱ رشته صنایع دستی فعالیت دارند، افزود: حدود ۸۵ درصد هنرمندان صنایع دستی را خانم‌ها و ۱۵ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.