تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۲۰
83 بازدید
کد خبر : 17700

محموله ۶۰ پرنده سهره طلایی قاچاق در آستارا به مقصد نرسید

محموله ۶۰ پرنده سهره طلایی قاچاق در آستارا به مقصد نرسید
رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست آستارا گفت: یک محموله شامل ۶۰ پرنده سهره طلایی قاچاق در گشت و کنترل محورهای مواصلاتی این شهرستان کشف و توقیف شد.

به گزارش آژیم به نقل از  خبرنگار مهر، محمدرضا سلامی شامگاه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: در پی گزارشات واصله و با هوشیاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست آستارا در نیمه شب ۲۰ آبان ماه بیش از ۶۰ قطعه پرنده سهره طلایی که توسط یک دستگاه اتوبوس به مقصد تهران برای عرضه به بازار تقاضا بارگیری شده بود با پیگیری و اخذ دستور از دادستان محترم شهرستان آستارا توقیف و به پاسگاه محیط بانی دلالت داده شد.

رییس حفاظت از محیط زیست آستارا افزود: در همین راستا یک نفر متخلف شناسایی و با تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی گردید.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو سهره طلایی را جهت نگهداری در محیط زندگی و شغلی با تور صید و به عنوان پرنده زینتی به قیمت گزاف به فروش می‌رسانند، گفت: مردم و مسافران در صورت مشاهده شکار و صید این پرنده زیبا و خوش آواز مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان آستارا اطلاع دهند.

سلامی تصریح کرد: سهره طلایی پرنده‌ای از راسته گنجشک سانان و کمی کوچک‌تر از آن است که دارای منقاری مخروطی شکل و دم گاه سفید و صورتی قرمز با بال‌های سیاه با نوار زرد رنگ می‌باشد که در جنگل‌ها، دشت‌ها و اطراف سواحل و رودخانه‌ها یافت می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.