تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
33 بازدید
کد خبر : 18869

۲۲ پروانه تحقیق و توسعه در گیلان صادر شد

۲۲ پروانه تحقیق و توسعه در گیلان صادر شد
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صدور ۲۲ پروانه تحقیق و توسعه از ابتدای سال در این استان خبر داد.

به گزارش آژیم، تیمور پورحیدری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان دی ماه در استان گیلان برای ۲۲ شرکت مجوز تحقیق و توسعه صادر شده است

وی گفت : همچنین این اداره از ۱۸ تا ۲۸ دی ماه اقدام به برگزای کلاس‌های تحقیق و توسعه با حضور ۴۱ شرکت کننده از ۲۳ واحد تولیدی کرد که در پایان دوره با درخواست این شرکت‌ها برای آنان مدرک تحقیق و توسعه صادر می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان حوزه فعالیت این واحدهای تولیدی را شیمیایی، غذایی، فلزی و سلولزی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۱۶۵ شرکت تولیدی مجوز تحقیق و توسعه دارند که با افزودن ۲۳ واحد تولیدی جدید تعداد آنها به ۱۸۸ شرکت خواهد رسید.

پورحیدری اضافه کرد: با توجه به حمایت‌های دولت سیزدهم و با هدف جهت‌دهی حمایت‌های مالیاتی به سمت توسعه نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌بنیان شرکت‌های دارای فعالیت‌های تحقیق و توسعه از اعتبار مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: اعتبار مالیاتی معادل هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های تحقیق و توسعه با قابلیت انتقال به سنوات آتی به شرکت‌های دارای پروانه بهره‌برداری یا مجوز فعالیت از مراجع ذی‌ربط اعطا می‌شود ومعادل آن از مالیات بر عملکرد مربوط به سال انجام هزینه مذکور یا سال‌های بعد کسر می‌شود.

پروانه تحقیق و توسعه برای واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی که دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت باشند، صادر می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.