تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
248 بازدید
کد خبر : 5521

یادداشت:مرتضی رضوانی

این ره، به ترکستان است

این ره، به ترکستان است
آیا با گشت ارشاد و طرح های این چنینی،وضعیت حجاب بهتر شده؟ یا ما شاهد هرچه بدتر شدن ظاهر نوجوانان و جوانان در کف جامعه شده ایم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آژیم ،مرتضی رضوانی فعال اجتماعی در یادداشتی پیرامون اغتشاشات اخیر نوشت:

وضعیت امروز جامعه ما، ماحصل سالها عدم پذیرش تغییر فرهنگ نسل جدید، و در نتیجه عدم درک آرمانهای ایشان می باشد.
سالهاست رسانه ملی، بسیاری از نشریات و روزنامه ها به تبعیت از برخی مسئولین بر آتش دو قطبی گری جامعه دمیده اند.

از دهه هفتاد به بعد رهبر انقلاب بارها از تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار داده بودند، اما مسئولان در مواجهه با این هشدارها چه واکنشی نشان دادند؟

یک دسته کلا منکر وجود چنین تهدیداتی شدند و در مقابل حمله همه جانبه فرهنگی، فرش قرمز پهن کردند. استخدام افراد رادیکال و برنامه ریزی های کلان از جمله ۲۰۳۰ و همچنین رها کردن محیط رسانه و خاصتا، فضای مجازی, جز دستاوردهای ایشان بحساب می آید.

عده ای دیگر اما راه مبارزه با تهاجم فرهنگی را در برخورد سختگیرانه، سلبی، فیلترینگ و تشدید فشار بر نسل جدید میدانند.
جالب اینکه هردو نظریه و عقیده، امتحان خویش را به بدترین شکل ممکن پس داده اند.
اما آنچه که تعجب نگارنده را بیش از پیش برانگیخته، این است که چطور میشود حتی یک مسئول فرهنگی، حاضر نیست فرمایشات صریح رهبر انقلاب را نصب العین قرار دهد؟

ایشان در سخنرانی که در سال ۹۴ داشتند فرمودند: «ما مواجهیم با یک حمله‌ی همه‌جانبه‌ی فرهنگی و اعتقادی و سیاسیِ اعلام نشده؛ یعنی شما حالا که من دارم میگویم، قاعدتاً از من قبول میکنید لکن اطّلاع ندارید از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ بنده اطّلاع دارم از آنچه دارد اتّفاق می‌افتد؛ من دارم میبینم چه دارد اتّفاق می‌افتد؛ لشکر فرهنگی دشمن و لشکر سیاسی دشمن با همه‌ی ابزارهایی که برایشان ممکن بوده، حمله کرده‌اند به ما برای سست کردن اعتقادات دینی ما، سست کردن اعتقادات سیاسی ما، تقویت نارضایی‌ها در داخل کشور، جذب جوانها بخصوص جوانهای فعّال و اثرگذار در سطوح مختلف برای مقاصد خودشان؛ دارند کار میکنند. خب، در مقابل اینها کارهایی دارد انجام میگیرد؛ بچّه‌های حزب‌اللّهی، مردمان مؤمن، مسئولان باتعهّد کارهای خوبی دارند انجام میدهند لکن بیش از اینها باید در کشور کار بشود»

آیا با گشت ارشاد و طرح های این چنینی،وضعیت حجاب بهتر شده؟ یا ما شاهد هرچه بدتر شدن ظاهر نوجوانان و جوانان در کف جامعه شده ایم؟
آیا مسئولین ما نمی‌خواهند بفهمند که جواب تهاجم فرهنگی، زور نیست؟
وقتی رسانه های ما، حاضر نیستند هیچ بهایی برای فرهنگ سازی و تمدن سازی در تراز انقلاب اسلامی پرداخت نمایند، در عوض دشمن وظیفه اش را خوب میداند. او میداند چطور ظرفیتهایی که باید در خدمت تعالی کشور باشد، تبدیل به تهدید علیه جمهوریت و اسلامیت آن شود.

مع ذالک، آنچه این چند روز در دانشگاه شریف و خواجه نصیر در تهران و نشست های آقای بهادری جهرمی بعنوان نماینده دولت مشاهده شد، بارقه های امید را در دل جامعه شناسان و مردم دلسوز زنده کرد

امید است تک تک مسئولین (اعم از مسئولین در بدنه دولت و نمایندگان مجلس) به میدان بیایند و وظایف خود را که به برکت انقلاب بر دوش ایشان قرار داده شده، دلسوزانه و برای رضایت خدا، انجام دهند.

مرتضی رضوانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.