تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
107 بازدید
کد خبر : 16204

رئیسی پس از بازگشت از پس از سفر نیویورک :

آمریکا باید همان ۸۰ سال پیش الواح هخامنشی را به ایران بازمی‌گرداند

آمریکا باید همان ۸۰ سال پیش الواح هخامنشی را به ایران بازمی‌گرداند
رئیس‌جمهوری گفت: محور ارتباطات ما در همه دیدارها با سران اقتصادی کشورها در سفر به نیویورک توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود.

به گزارش آژیم به نقل از ایسنا ،سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در بدو ورود به کشور پس از سفر نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: حضور در نشست سالانه سازمان ملل زمینه‌ای برای ارتباطات و تبیین مواضع ما در این نشست و در خلال جلسات و برنامه‌های ما در این سفر بود.

وی افزود: همچنین تأمین منافع و ارزش‌ها را هم مورد توجه قرار دادیم که در امتداد منافع و هویت ماست. آنان که به ارزش‌ها توجه نمی‌کنند گاهی خود را در امتداد منافع دیگران قرار می‌دهند.

رئیسی یادآور شد: توجه به قرآن که هویت ماست و توجه به خانواده که موضوع مهم ماست و موضوع مهم بشریت است باید مورد توجه همه قرار داشته باشد.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه ما ۲۰ نشست و دیدار و ارتباطات با نخبگان و سیاسیون در این سفر برگزار کردیم، یادآور شد: تلاش کردیم در این جلسات آنچه از مواضع جمهوری اسلامی است را تبیین کنیم. محور ارتباطات ما در همه دیدارها با سران اقتصادی کشورها توجه به ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود.

وی یادآور شد: نگاه این کشورها به برنامه آتی جمهوری اسلامی در این ارتباطات این بود که با توجه به موفقیت‌هایی که در سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان و عضویت در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران، برنامه ما چیست که ما آمادگی خود را برای ارتقای ارتباطات و تعامل با کشورهای مختلف جهان به ویژه در مسائل سیاسی و اقتصادی را اعلام کردیم.

رئیس‌جمهوری گفت: پیروزی ایران در جریانات سال گذشته و فائق آمدن بر توطئه و جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران از همیشه رساتر بود و به گوش جهانیان هم رسید. امروز جمهوری اسلامی با پافشاری بر مواضع بحق خود در موضوع هسته‌ای و امور علمی و فناوری، برنامه آتی کشور را اینگونه رقم زدیم که آمادگی همکاری در زمینه مسائل مربوط به ارتقای این زیرساخت‌ها در این کشورها را داریم.

وی افزود: در نشست با نخبگان و اصحاب رسانه احساس کردیم که تصویری که آنان از ایران ارائه می‌دهند تصویر واقعی نیست و این مشکلی است که باید حل شود. وظیفه رسانه‌ها و مسئولان است که این تصویر واقعی را نشان دهند. ریشه محاسبات غلط و تصمیم‌گیری‌های غلط در غرب نسبت به ایران همین تصویرهای نادرستی است که از جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

رئیس دولت سیزدهم یادآور شد: در این سفر همچنین با پیگیری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت خارجه الواح دوره هخامنشی که ۸۴ سال است در اختیار آمریکاست به ایران بازگشته است. ۸۰ سال قبل قرار بود این الواح سه سال در اختیار آنان باشد اما چنین نشد و امروز با پیگیری انجام شده، ۳۵۰۰ لوح به ایران آمد و تحویل موزه‌ها خواهد شد. آمریکا باید به تعهد خود در این زمینه همان ۸۰ سال پیش عمل می‌کرد اما چنین نشد. این الواح ادامه دارد و مابقی هم به کشور برمی‌گردد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.