تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
85 بازدید
کد خبر : 11895

استاندار گیلان:

روند تکمیل ساخت مسکن در نیمه نخست سال تسریع شود

روند تکمیل ساخت مسکن در نیمه نخست سال تسریع شود
استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان اعلام کرد : مدیران این حوزه با محاسبات و برنامه ریزی های دقیق در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گیلان جهادی تر عمل کنند و روند تکمیل پروژه‌های عمرانی در ۶ ماه نخست سال تسریع شود.

به گزارش آژیم، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مسکن گیلان که در راستای ابلاغ قانون جهش تولید مسکن و تحقق قانون فوق و بررسی راهکارهای اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پرفضیلت رمضان افزود: استان گیلان در حوزه نهضت ملی مسکن در بسیاری از حوزه‌ها دارای جایگاه خوبی است، و این روند باید با زمان بندی  و محاسبه دقیق و در عین حال شتاب مضاعف  با توجه به شرایط جوی استان ، تداوم یابد.

وی با اشاره به جلسه هفته گذشته نهضت ملی مسکن به ریاست رئیس جمهور محترم، بیان کرد: گزارش عملکرد گیلان از  موارد بسیار خوب در این جلسه بود و لازم است  در خصوص رفع چند مشکل در حوزه مسکن برنامه ریزی فوری اندیشیده شود.

*انجام امور مردم رضایت شان را در پی داشته باشد

استاندار گیلان با تاکید بر بررسی عملکرد و چگونگی انجام تعهدات دستگاه های اجرایی و نهادهای مستقر استان در ساخت مسکن گفت: دستگاه هایی که  در حوزه‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در کشور و استان گیلان  اقدامات خوبی انجام داده اند، هم تراز در حوزه مسکن نیز باید اقدامات شان ملموس تر باشد.

وی تاکید کرد: برای رفع مشکلات در سطح استان جلسات اختصاصی  مربوط به هر بخش مسکن برگزار شود تا رضایتمندی مردم  را در پی داشته باشد.

دکتر عباسی شش ماه اول  سال را  بهترین فرصت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی از جمله مسکن در گیلان دانست و بیان کرد: اجرای درست ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به تمامی استان‌ها توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است، از این رو  باید درنیمه اول  سال روند تکمیل پروژه‌ها به ویژه مسکن به علت بارندگیهای مداوم سرعت داده شود.

*در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گیلان جهادی تر عمل کنید

استاندار گیلان با اشاره به تعهد و سهم یکصد هزار واحدی مسکن استان  در طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: مردم انتظار دارند در دولت مردمی و انقلابی که امورات به صورت جهادی پیگیری می شود در زمینه انجام تعهدات مربوط به  اجرای این طرح ملی نیز مدیران و دستگاه های متولی جهادی  و دقیق عمل  کنند.

دکتر عباسی به مدیران عضو شورای مسکن تاکید کرد: همه امور مربوط به ساخت مسکن در مقیاس صد درصد  انجام و  اطمینان کامل از ارائه و استقرار همه خدمات مورد نیاز برای سکونت خانوارها صورت پذیرد تا شاهد افتتاح ناقص پروژه های عام المنفعه همچون گذشته نباشیم و کام مردم از خانه دار شدن شیرین شود.

وی با اشاره به نمونه هایی یاد آور شد:  مردم شریف استان گیلان در دولت سیزدهم شاهد افتتاح ناقص پروژه ها حتی با پیشرفت فیزیکی 98 درصد ی نخواهند بود.

استاندار گیلان  با بیان اینکه باید از فرصت خدمت به مردم در ساخت مسکن به نحو مطلوبی بهره مند شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تعهد ساخت چهار میلیون مسکن دولت سیزدهم در کشور، تمامی مدیران متولی استان گیلان باید به تعهدات خود به درستی عمل کرده و به حوزه مسکن همانند دیگر بخش ها نگاه جهادی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: برای پیمانکاران در اجرای  طرح نهضت ملی مسکن باید زمان بندی لازم مشخص و بر اساس همان زمان بندی پیشرفت حاصل شود.

* مشکلات تامین اراضی برای ساخت مسکن در گیلان برطرف شده است

دکتر عباسی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با بنیاد مستضعفان کشور در خصوص شناسایی اراضی لازم برای ساخت مسکن در مناطقی که کمبود زمین وجود داشته ، اظهارکرد: باید ابتدا مشخص شود که آیا زیر ساخت در مناطقی که دارای متقاضی زیاد است وجود دارد یا خیر و سپس به ساخت مسکن در آن منطقه اقدام شود، زیرا بنیاد مستضعفان این آمادگی را دارد تا به میزان کافی زمین  را برای ساخت مسکن در اختیار گیلان قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته از زمان استقرار دولت مردمی و انقلابی آیت الله دکتر رئیسی در گیلان، اکنون بخشی اعظمی از مشکلات تامین اراضی برای ساخت مسکن در این استان برطرف شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در روستاها برای ساخت مسکن مشکل اراضی وجود ندارد، افزود: اکثر روستائیان زمین برای ساخت مسکن در اختیار دارند و در صورت دریافت تسهیلات قادر به ساخت مسکن هستند که باید زمینه برای ساخت توسط خود آنها تسهیل شود.

دکتر عباسی همچنین بهره مندی از مشارکت عمومی مردم و نیز استفاده از ظرفیت های بخش های خصوصی و تعاونی در حوزه مسکن را ضروری برشمرد و گفت: شهرداران نیز وظیفه دارند بافت‌های فرسوده شهری را شناسایی و نسبت به بهبود شهرسازی بر اساس محاسبات دقیقی که به رضایتمندی شهروندان بیانجامد، اقدام کنند.

در این جلسه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی گزارش اقدامات اجرایی خود در حوزه مسکن را ارائه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.