تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
171 بازدید
کد خبر : 15859

رهبر انقلاب: اطلاع داریم که آمریکا به دنبال بحران سازی در ایران است/ همه‌ی کارها برای تامین حق آب زابل انجام شود

رهبر انقلاب: اطلاع داریم که آمریکا به دنبال بحران سازی در ایران است/ همه‌ی کارها برای تامین حق آب زابل انجام شود
هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش آژِیم به نقل از  خبرگزاری تسنیم، هزاران نفر از مردم شریف استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

برخی محورهای سخنان رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

– برای من دیدار شما عزیزان خاطره‌انگیز است. هم مردم بیرجند و خراسان جنوبی، هم مردم سیستان و بلوچستان.

– بنده اولین مبارزه‌ی آشکار با رژیم طاغوت را در بیرجند انجام دادم. در ماه محرم سال 1342، یعنی شصت سال پیش. دومین برخورد در زاهدان بود. آن هم در ماه رمضان همان سال 1342. در بیرجند در روز تاسوعا بنده را بازداشت کردند. بردند بازداشتگاه شهربانی نگه داشتند. مردم بیرجند روز عاشورا میخواستند به شهربانی حمله کنند، بنده را از آنجا بیرون بیاورند.

– درایت مرحوم آقای تهامی عالم برجسته و درجه‌ی یک بیرجند نگذاشت که این اتفاق بیفتد. گفت این موجب ایجاد مشکل برای فلانی می شود. مردم و علما آن روز همراه بودند با این حرکت، ما تنها نبودیم. یک بیرجند با همه‌ی مردمش، با علمای بزرگش با ما همراه شدند.

– ماه رمضان همان سال بنده رفتم زاهدان، آنجا دو عالم بزرگ در زاهدان بودند؛ عالم درجه یک شیعه مرحوم آقای کفعمی بود، عالم درجه یک سنی مرحوم مولوی عبدالعزیز ملازهی بود. بنده را آنجا هم دستگیر کردند آوردند تهران بردند قزل‌قلعه. مرحوم کفعمی علناً از ما حمایت کرد، مرحوم مولوی عبدالعزیز یک حکمی صادر کرد در جهت همان حرفهای ما. یعنی اولین حرکت آشکاری که خود این حقیر در مقابله‌ی با دستگاه طاغوت انجام دادم با همراهی این دو مرکز مهم که امروز مرکز دو استانند با مردمش، با علمایش انجام گرفت.

-معلومات اطلاعاتی ما به ما میگوید که دولت آمریکا در این کشور، مجموعه‌ای با اسم گروه بحران درست کرده است؛ با ماموریت بحران‌سازی در کشور ها از جمله ایران. تا بگردند نقاطی را که در کشور بنظر آنها موجب میشود بحران درست بشود، تحریک کنند‌.

-آنها با فکر و مطالعه به این نتیجه رسیدند که در ایران چند نقطه بحران ساز وجود دارد: اختلافات قومی، تفاوتهای مذهبی و مساله جنسیت و زن که باید اینها را برای بحران‌سازی تحریک کرد. این برنامه آمریکاست و شتر در خواب بیند پنبه دانه‌‌‌!

-مسئولان قدر این مردم را باید بدانند و باید خدمت کنند. البته در سیستان و بلوچستان خیلی خدمت شده کار خیلی شده، بلوچستانی که شما امروز میبینید بلوچستان دوره‌ی طاغوت نیست بنده آن روز را دیده‌ام مردم هیچ چیز نداشتند. از روز اول از روزهای اول کار در این منطقه شروع شد هم در آنجا هم در زابل و سایر مناطق استان. امروز هم دارد کار میشود. باید این کارها با قوّت ادامه پیدا کند.

-این مسئله‌ی خط آهن خیلی مهم است؛‌ اینی که شمال و جنوب شرق کشور با خط آهن متصل بشود این خیلی اهمیت دارد هم برای استان و استانهای در بین راه.

-مسئله‌ی آب زابل خیلی اهمیت دارد. همه‌ی کارها همه‌ی راه‌ها باید پیموده شود برای اینکه حق مردم در مورد آب تأمین بشود.

-کارهای زیادی هم پیش‌روی ما هست که باید انجام بگیرد. اگر آن مصوباتی که در اوائل دهه‌ی 80، که بنده آمدم بلوچستان، تصمیم‌گیری شد اگر دولتها آن مصوبات را عمل میکردند امروز چهره‌ی استان فرق میکرد. تنبلی شد، بی‌توجهی شد از طرف بعضی از دولتها. امروز بحمدالله مشغولند، کار میکنند، تلاش میکنند. بنده امیدوارم و ان‌شاءالله که این امید به نتیجه برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.