تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
156 بازدید
کد خبر : 17268

تمامی عشایر نشینان گیلانی برق دار می‌شوند

تمامی عشایر نشینان گیلانی برق دار می‌شوند
رشت - رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برق دار شدن تمام ساکنین عشایری استان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش آژیم به نقل از  مهر ،صالح محمدی؛ از واگذاری ۱۲ دستگاه سامانه پنل خورشیدی سیار به عشایر شهرستان تالش خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کوچ نشینان مرتب در حال کوچ هستند و امکانات برق رسانی در ارتفاعات وجود ندارد با استفاده از این پنل‌ها می‌توانند از نعمت برق برخوردار شوند.

وی از برق دار شدن تمام ساکنین عشایری گیلان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی ۲ سال آینده تمام عشایر گیلان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر در این استان فعالیت دارند، گفت: شهرستان تالش بیشترین میزان عشایر استان را دارا بوده و تاکنون در راستای کمک به برق رسانی ۱۱۵ پنل خورشیدی به خانوارهای عشایر استان واگذار شده است.

محمدی با بیان اینکه در شش ماه اول سال ۳۲ هزار و ۶۰۰ متر لوله جهت تأمین آب شرب عشایر استان اختصاص داده شده است، اضافه کرد: ۲۳ مخزن آب شرب و ۴۵ عدد آبشخور برای عشایر در نظر گرفته شده است و تاکنون ۲۲۲ خانوار از آب شرب پایدار با اعتباری حدود بر ۲۷ هزار و ۳۴۲ میلیون ریال بهرمند شده‌اند.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی ۲۶ کیلومتر ایل راه با بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ خانوار و با اعتباری بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۸۰ میلیون ریال، احداث پل آبرو، لوله‌ای و آب نما با اعتباری بالغ بر ۷ هزار و ۸۲۰ میلیون ریال و بازسازی و تعمیر حمام ضد کنه با ۶۷۵ میلیون ریال از اقدامات خدماتی برای عشایر گیلان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از مطالعه و نقشه برداری ۳ پروژه آبرسانی در این استان خبر داد و اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیون ریال برای عشایر استان گیان در حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.