تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
126 بازدید
کد خبر : 18229

افزایش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان زمستان

افزایش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در گیلان زمستان
مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش دمای هوا در استان خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا هوای استان با افزایش دمای پنج تا ۱۰ درجه‌ای همراه خواهد بود.

به گزارش آژیم،محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی گیلان از روز گذشته جمعه تا یکشنبه همین هفته، وزش باد گرم را در استان شاهد خواهیم بود که در برخی مناطق، شدید تا خیلی شدید (به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها) خواهد بود.

وی از افزایش محسوس دما در استان طی امروز و فردا خبر داد و افزود: دمای هوا طی این مدت بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید هشدارهایی را برای بخش‌های مختلف در نظر گرفت و گفت: بر این اساس بخش‌های مختلف کشاورزی، گلخانه دارها، مرغداری ها، استخرهای پرورش ماهی و غیره تمهیدات لازم را برای مواجه شدن با شرایط باد گرم لحاظ کنند.

دادرس همچنین نسبت به محکم سازی سازه‌های موقت و سست و داربست‌ها هشدار داد و بیان کرد: مردم باید از برافروختن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های طبیعی و جنگلی اکیدا اجتناب کنند.

به گفته وی، احتمال شکستن شاخه‌ها و سقوط درختان وجود دارد و باید از پارک کردن خودرو‌ها در حاشیه خیابانها، مجاورت درختان، داربست‌ها و سازه‌های موقتی اجتناب شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.