تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
107 بازدید
کد خبر : 18241

باقیمانده آزادراه رشت – قزوین باید تا آخر سال زیربار ترافیک برود

باقیمانده آزادراه رشت – قزوین باید تا آخر سال زیربار ترافیک برود
استاندار گیلان گفت: هشت کیلومتر باقیمانده آزاد رشت - قزوین باید تا پایان امسال زیربارتر افیک برود و کوتاهی پیمانکار پذیرفتنی نیست.

به گزارش آژیم به نقل از خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان گیلان اظهار کرد: در صورت بهره‌برداری نشدن از هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین از پیمانکار و دستگاه اجرایی شاکی خواهم شد و پیگیری لازم در این ارتباط انجام می شود.

وی با اشاره به دور اول سفر رئیس‌جمهوری به گیلان در بهمن ماه ۱۴۰۰ اظهار کرد: جمع بندی مصوبات سفر رییس‌جمهوری به استان بر اساس نیازها و مطالبات مردمی بود از اینرو باید به اجرای آنها توجه جدی شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: برخی از پروژه‌ها در استان مانند آزاده راه رشت – قزوین و راه‌آهن رشت – کاسپین از سال‌های گذشته متوقف شده بود از این رو بیشترین تمرکز برای اتمام این پروژه‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به برخی سیاهنمایی‌ها در گیلان و تضعیف عملکرد و اقدامات انجام شده، اظهار کرد: رئیس جمهور هر زمانی که به استان سفر کند، پروژه ها و اقدامات خوبی انجام شده و عملکرد برای ارائه داریم اما پیشنهاد آن بود که برای بهره برداری یکی از پروژه‌های بزرگ استان، راه‌آهن رشت – کاسپین حضور داشته باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آزادراه رشت – قزوین باید امسال بهره‌برداری شود، بیان کرد: اعتبارات مربوط به این آزادراه و نیز راه‌آهن رشت – کاسپین به طور کامل تعیین و تخصیص یافته بنابراین بهانه ای برای کم‌کاری در اتمام این پروژه‌ها وجود ندارد و هیچ عذری هم پذیرفتنی نیست.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پسماند و کاهش کانون آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، اضافه کرد: آیا در حوزه پسماند استان هیچ کاری انجام نشده که از سوی شورای اسلامی رشت نظرات غیرکارشناسی ارائه می‌شود.

عباسی خاطر نشان کرد: شورای شهر و تضعیف کنندگان دستگاه‌های اجرایی، عمکرد خود را در حوزه پسماند ارائه دهند؛ آیا توانسته‌اند برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اقدام موثری انجام دهند.

وی با بیان اینکه محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت بیش از ۴۰ سال رها شده بود اکنون پروژه ساماندهی این محل در حال اجراست، اضافه کرد: کسانی که این اقدامات را زیر سئوال می برند عنوان کنند خود چه قدمی در این حوزه برداشته‌اند.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی پروژه ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص یافته و کارها به صورت علمی پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های گیلان باید عملکردشان را برای اطلاع‌رسانی به مردم از طریق رسانه‌ها اعلام کنند و دولت نباید مظلوم واقع شود، اضافه کرد: خدمات ارایه شده و در حال انجام باید به درستی انعکاس یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از تعدادی رسانه‌ فعال که منصفانه و بدور از حواشی در استان فعالیت می کنند، از دستگاه‌های اجرایی خواست در این راستا تعامل و همکاری مناسب تری با رسانه های در انعکاس خدمات دولت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران در گیلان جهادی و انقلابی پای کار هستند، خطاب به آنان تصریح کرد: با دقت و اعتماد به نفس کارها را دنبال کنید، در دولت سیزدهم کلمه نداریم و نمی‌توانیم، جایی ندارد، باید با قدرت و تلاش جهادی امور را به سرانجام مطلوب برسانید.

استاندار گیلان اظهار کرد: چشم‌انداز ما در استان در دهه فجر تحول چشمگیر و شایسته برای مردم است که اعلام شده و نمود عینی خواهد یافت.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی گزارشی از عملکرد خود در اجرای پروژه‌های سفر رئیس جمهوری ارائه دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.