تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
113 بازدید
کد خبر : 18266

اهدای بیش از ۶۸ هزار واحدخون در گیلان

اهدای بیش از ۶۸ هزار واحدخون در گیلان
مدیرکل انتقال خون گیلان: خونگیری نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش آژیم به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در ۹ ماه گذشته، با مراجعه ۷۹ هزار و ۹۹۴ نفر، ۶۸ هزار و ۶۰۱ واحد خون به بیماران نیازمند اهدا شد.
دکتر بابک پاکدل با اشاره به اینکه خونگیری نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است افزود: مراجعه کنندگان مرد ۶۶ هزار و ۲۹۵ نفر بودند و مراجعه کنندگان زن ۲ هزار و ۳۰۶ نفر بودند که به ترتیب ۹۶/۶۴ و و ۳/۳۶ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از این تعداد اهدا کننده ۳۹ هزار و ۱۵۱ نفر مستمر، ۹ هزار و ۷۱۹ نفر برای نخستین بار و ۱۹ هزار و ۷۳۱ نفر اهداکنندگان باسابقه بودند.
مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه‌های خونی کمیاب افزود: اهدا کنندگان برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه و با اهدای خون خود جان بیماران نیازمند بستری در مراکز درمانی گیلان را نجات دهند.
خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که براثر خون ریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را از دست داده اند به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.