تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
96 بازدید
کد خبر : 18526

۵۴۱ میلیون دلار کالا از گیلان صادر شد

۵۴۱ میلیون دلار کالا از گیلان صادر شد
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از صادرات ۵۴۱ میلیون دلاری کالا شامل انواع محصولات کشاورزی، صنعتی، معدن و صنایع مدنی، پتروشیمی و پایه نفتی طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش آژیم به نقل از ایرنا ،تیمور پورحیدری گفت: طی این مدت ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۴۱ میلیون دلار از استان صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ که در همین زمان ۸۵۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۳۷ میلیون دلار بود به لحاظ وزنی ۶ درصد و ارزشی هفت دهم درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین صادرات انجام شده در بخش کشاورزی ۲۳۲ میلیون دلار، صنعت ۱۹۴ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۶۳ میلیون دلار، پتروشیمی و پایه نفتی ۵۲ میلیون دلار بوده‌است.

پورحیدری بیان کرد: میزان واردات کالا به استان گیلان در ۹ ماهه امسال هزار و ۹۶۲ تن کالا به ارزش هزار و ۵۴۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل که این میزان یک هزار و ۱۵۶ هزار تن به ارزش هزار و ۷۱ میلیون دلار بود از نظر وزنی ۷۰ و از نظر ارزشی ۴۴ درصد رشد داشته‌است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی شامل محصولات کشاورزی به ارزش ۵۱۹ میلیون دلار، صنعتی ۹۳۹ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۸۳ میلیون دلار و پتروشیمی و پایه نفتی پنج میلیون دلار بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال ۹ نمایشگاه جهیزیه، صنعت ساختمان، مبلمان و صنایع چوب، تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی، شیرآلات و تجهیزات ساختمانی، کیف و کفش و پوشاک، ‌ صنعت آب و تاسیسات، موتورسیکلت و قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات و نهاده های کشاورزی برگزار کردیم که اقبال خوبی هم از آن شد.

پورحیدری تعداد کارت‌های بازرگانی صادره و تمدیدی را نیز در این مدت ۳۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با سال قبل ۱۵۴ درصد افزایش دارد.

وی اظهارکرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه ۱۴۹ کارت صادر شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۱(۶۵ کارت) ۱۲۹ درصد افزایش داشت؛ تعداد کارت‌های تمدیدی نیز در این بازه زمانی ۱۸۱ کارت بود که نسبت به سال قبل با ۶۱ مورد ۱۹۷ درصد افزایش یافت.

وی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان آذرماه جاری ۶۰ کارت بازرگانی نیز تعلیق شد که نسبت به ۱۵ کارت تعلیق شده در مدت مشابه سال قبل دراین بخش با ۳۰۰ درصد رشد روبرو بودیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.